Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Olhares & Trilhas
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 23 No. 2 (2021): Teaching from multi/inter/transdisciplinary and contextual perspectives in and beyond the pandemic
Vol. 23 No. 2 (2021): Teaching from multi/inter/transdisciplinary and contextual perspectives in and beyond the pandemic
Published:
2021-06-29
Full Issue
pdf (Português (Brasil))
Expediente
Expediente
232-239
pdf (Português (Brasil))
Artigos
Live’s transforming powers and discursive-dialogical status for the creation of new sociodiscursive practices in the Covid-19 pandemic context
as potências transformadoras para a criação de novas práticas sociodiscursivas no contexto da pandemia da covid-19
marcos amaral, João Batista Costa Gonçalves, Janaina Lisboa Lopes Freire (Author)
240-262
pdf (Português (Brasil))
Virtual reading meetings at Youth and Adult Education
limits and possibilities of pedagogical practices in pandemic times
Daiane Martins Bocasanta, Isabelle Bertaco dos Santos (Author)
263-283
pdf (Português (Brasil))
Educando em tempos de pandemia
imagens como micropolíticas de desobediência epistêmica às epistemologias modernas e humanistas do Norte Global
Souzana Mizan, Daniel Ferraz (Author)
284-311
pdf (Português (Brasil))
Pandemia e Ensino
a implantação do ensino remoto na Escola Estadual Antonio Gröhs, em Água Boa-MT
Jallys Martins Mendes, Maxsuel Pereira Barbosa, Márcia Juliana da Silva (Author)
312-329
pdf (Português (Brasil))
A Educação do Campo e o enfrentamento da Covid-19 no estado da Bahia
Jamile de Souza Soares, Antônio Domingos Moreira, Adenilson Souza Cunha Júnior (Author)
330-349
pdf (Português (Brasil))
SCHOOL CURRICULUM IN PANDEMIC TIMES: IMPLICATIONS AND CHALLENGES
implicações e desafios
ROBSON JOSÉ DE MOURA SILVA, HILDERLINE DE OLIVEIRA, GERALDO PAIVA RODRIGUES (Author)
350-372
pdf (Português (Brasil))
Digital literacy and teacher practices
the Portuguese teaching in contexts of Covid-19 Pandemic
Nádson Araújo dos Santos, Wilton Petrus dos Santos, Adriana Cavalcanti dos Santos (Author)
373-392
pdf (Português (Brasil))
Benefits of using active methodologies during emergency remote teaching in higher education in Londrina
RAFAELA PIRES ERTHAL, TAYZA CRISTINA NOGUEIRA ROSSINI (Author)
393-407
pdf (Português (Brasil))
Special education in times of pandemic: remote education and family perceptions, a case study
ensino remoto e percepções de familiares, um estudo de caso
Luiz Fernando Zuin, Maria da Piedade Resende da Costa (Author)
408-425
pdf (Português (Brasil))
Avaliação no Ensino Religioso
Prática pedagógica do Ensino Básico na pandemia e para além dela
Jacqueline Crepaldi-Souza (Author)
426-446
pdf (Português (Brasil))
Psychomotricity in Early Childhood Education: the challenges of emergency remote teaching in the perception of parents and Physical Education teachers
Silvia Fernanda de Souza Lordani, Marília Bazan Blanco, João Coelho Neto (Author)
447-467
pdf (Português (Brasil))
O uso pedagógico de Tecnologias Digitais
formação continuada de professores do Bloco Alfabetizador do Ensino Fundamental
Valéria Nascimento Moreira, Ingrid Ribeiro da Gama Rangel (Author)
468-483
pdf (Português (Brasil))
O Letramento Digital e a docência
da aplicação de recursos à convergência cultural
Debora Liberato Arruda Hissa (Author)
484-503
pdf (Português (Brasil))
A “outra coisa”
ensino de composição artística mediado por vídeo e o uso de tecnologia como estratégia no contexto da pandemia covid-19
Mariana Andraus (Author)
504-518
pdf (Português (Brasil))
Promoting socio-emotional competencies in remote mode: the teacher's crossing
a travessia do professor
Mayra Antonelli Ponti, Adriely Lopes de Oliveira, Roberta Olivério-Naegeli (Author)
519-537
pdf (Português (Brasil))
Impact of Covid-19 on Postgraduate students
Alan Vinicius Assunção Luiz, Natássia Condilo Pitta, Álefe Saloum Cíntra, Carlos Alexandre Curylofo Corsi, Artur Acelino Francisco Luz Nunes Queiroz, Ana Paula Morais Fernandes (Author)
538-554
pdf (Português (Brasil))
Ensino remoto emergencial durante a pandemia na perspectiva freiriana:
análise de grupos focais com discentes de uma IFES
Gabriella de Almeida Imberti, Sara da Silva Pereira, Renato Graciano de Paula, Emerson Campos Gonçalves, Juliana Barbosa Coitinho (Author)
555-579
pdf (Português (Brasil))
School Environmental Education in the Covid-19 pandemic scenario
limits and possibilities in basic education
Pedro Julio de Castro Filho, Francisco Nataniel Batista Albuquerque (Author)
580-595
pdf (Português (Brasil))
Pandemia e ensino remoto
uma reflexão sobre a construção do ethos discursivo de alunos do ensino médio
RAIMUNDO ROMÃO BATISTA, Francisca Lucélia S. de Sá PEREIRA (Author)
596-608
pdf (Português (Brasil))
"Na teoria a prática é outra?"
Reflexões de professoras de inglês sobre as necessidades de crianças pequenas em contexto de ensino remoto do artigo
Claudia Jotto Kawachi Furlan, Juliana Reichert Assunção Tonelli (Author)
609-630
pdf (Português (Brasil))
Teachers and the relations between remote work and socio-emotional competencies in the Covid-19 pandemic
LUIZ GONZAGA LAPA JUNIOR (Author)
631-643
pdf (Português (Brasil))
Working with discourse genres: remote Portuguese classes in a popular preparatory course for universities entrance exams
aulas remotas de Língua Portuguesa em um curso pré-vestibular popular
Fernanda Correa Soldatelli, Gibran Alves Ayub (Author)
644-661
pdf (Português (Brasil))
Educational accountability in the era of covid-19 and beyond
a “new normal” in education?
Hermeson Claudio Mendonça Menezes, Maria Souza, Clarice Zientarski (Author)
662-681
pdf (Português (Brasil))
Mesmo na pandemia, o cuidado não pode parar
mídia e educação na prevenção e enfrentamento da violência contra mulheres e meninas
Regiane Tonatto, Denise Rosana da Silva Moraes (Author)
682-708
pdf (Português (Brasil))
Remote teaching and interdisciplinarity: notes for (re)think the schooling process in high school
notas para (re)pensar o processo de escolarização no ensino médio
Renan Santos Furtado, Vergas Vitória Andrade da Silva, Aline Brasiliense dos Santos Brito (Author)
709-727
pdf (Português (Brasil))
Educação Profissional no IFRS Caxias do Sul
inclusão, acessibilidade e Interdisciplinaridade em tempos de COVID-19
Tatiele Bolson Moro, Ygor Corrêa, Carla Beatris Valentini (Author)
728-749
pdf (Português (Brasil))
Multiliteracies and Inclusive Education: giving new meaning to the learning of a student with cerebral palsy in the context of remote education
ressignificando a aprendizagem de um aluno com paralisia cerebral no contexto de ensino remoto
Ana Patrícia Sá Martins, Cristina Pagliarini (Author)
750-772
pdf (Português (Brasil))
Academic activities and family and school Relationship during the social isolation of the pandemic of Covid-19
Laura Borges, Fabiana Cia, Aline Maira da Silva (Author)
773-794
pdf (Português (Brasil))
Relatos
Ensino remoto na Educação de Jovens e Adultos brasileira em tempos de pandemia
propostas pedagógicas emergentes nas humanidades
Katiuci Pavei, Maíra Suertegaray Rossato , Rúbia Liz Vogt de Oliveira (Author)
795-808
pdf (Português (Brasil))
Projeto Biblioteca em casa
leitura, registro e observações de uma experiência em tempos de pandemia
Raquel Pereira Soares (Author)
809-828
pdf (Português (Brasil))
Possibilidades e desafios do ensino remoto em Ciências da Natureza em um colégio de aplicação
Talita Martins Faria Marques, Vanessa Fonseca Gonçalves, David Collares Achê, Bárbara Matos da Cunha Guimarães, Larissa Nahas Domingues de Oliveira, Eliana Souza Bernaldino, Ariane de Souza Siqueira, Débora Cristina de Oliveira Silva Nunes (Author)
829-848
pdf (Português (Brasil))
O ensino e a aprendizagem em contexto de pandemia
breve reflexão acerca do ensino remoto e seus desdobramentos na prática de ensino
Cláudia Rodrigues (Author)
849-871
pdf (Português (Brasil))
Extension during remote learning, is that possible? Experiences in the Collective Health undergraduate course.
Relato de experiência no curso de Saúde Coletiva
Mikaelle Claro Costa Silva Ferraz, Luciana Pereira Colares Leitão, Leticia Dias Lima Jedlicka (Author)
872-890
pdf (Português (Brasil))
Ensaio
Purposes for Sciences Teaching
daydreams during social isolation
Marta Simões Peres (Author)
891-906
pdf (Português (Brasil))
Desafios na jornada docente: O aparecimento silencioso da Síndrome de Burnout
DALILA DA COSTA GONÇALVES, Wilian Ribeiro, Débora Gonçalves (Author)
907-927
pdf (Português (Brasil))
The remote teaching of dance at the University in times of the Covid-19 pandemic
others ways of thinking, creating, doing, learning and teaching
Cláudia Millás, Brenda Monteiro Marques da Cunha, Muryel Dante Vieira (Author)
928-954
pdf (Português (Brasil))
Digital condition and educational inequalities
new historical possibilities to constitute and connect in digital culture
VANINA DIAS, Ione Rodrigues, Ione Rodrigues (Author)
955-972
pdf (Português (Brasil))
Galeria
Galeria Arte Vida Presente - partilhando processos artísticos na escola em tempos de ensino remoto.
Mara Colli (Author)
973-992
pdf (Português (Brasil))
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Make a Submission
Make a Submission
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Keywords
Block title
A etimologia de alguns vocabulários referentes à educação
1372
A construção da identidade da criança na Educação infantil numa perspectiva histórico-cultural
597
Importância do memorial enquanto estratégia de formação profissional no projeto veredas
560
Um breve histórico da alfabetização no Brasil
410
Percepção ambiental e educação ambiental: uma reflexão sobre as relações interpessoais e ambientais no espaço urbano
316