Considerações sobre a abordagem comunicativa no ensino de língua
DOI:
https://doi.org/10.14393/DL1-v1n1a2007-4Keywords:
Abordagem comunicativa, Competência lingüística, Interação em L2Abstract
Este artigo procura enfatizar a comunicação como um conjunto de competências que o estudante adquire progressivamente durante sua formação. Mostra também que o mais importante não é saber sobre o sistema lingüístico, mas o que se pode fazer com a linguagem do mundo real.
Nessa perspectiva, parte-se da interação como fator primordial para que a aprendizagem aconteça, partindo-se também da consideração de que o aluno é visto como ser social, representante de um ambiente socialmente específico, e que, por sua vez, vai se firmando como verdadeiro sujeito da linguagem.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2007 Maria Alice Venturi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
Authors retain the copyright and waiver the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-ND 4.0), allowing the sharing of work with authorship recognition and preventing its commercial use.
Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.