Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Olhares & Trilhas
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 26 No. 1 (2024): DOSSIÊ TEMÁTICO: PESQUISAS SOBRE ALFABETIZAÇÃO NO BRASIL
Vol. 26 No. 1 (2024): DOSSIÊ TEMÁTICO: PESQUISAS SOBRE ALFABETIZAÇÃO NO BRASIL
Published:
2024-04-18
Full Issue
Expediente (Portuguese)
Apresentação
Pesquisas sobre alfabetização no Brasil
Francisca Izabel Pereira Maciel, Juliano Guerra Rocha (Author)
1-5
PDF (Portuguese)
Seção temática
Cognitive-linguistic profile of children with literacy difficulties who sought assessment at a school clinic
Melissa Bettoni, Francine Cristine Garghetti (Author)
1-21
PDF (Portuguese)
Literacy and text
Mitsi Pinheiro de Lacerda (Author)
1-21
PDF (Portuguese)
Benedicta Stahl Sodré e sua proposta de alfabetização rápida:
em foco a Cartilha Sodré
Ana Raquel Costa Dias (Author)
1-17
PDF (Portuguese)
O processo de alfabetização sob a ótica discursiva
Fabiana Giovani (Author)
1-20
PDF (Portuguese)
A contação de histórias como prática alfabetizadora na promoção da aprendizagem inicial da modalidade escrita da língua
Niele Rosa Pereira da Silva, Gisele Abreu Lira Corrêa dos Santos (Author)
1-19
PDF (Portuguese)
Evaluation of the use of wireless technology for the development of phonological awareness in children with a learning disability in the writing system due to the Covid-19 pandemic
Paulo Fernando Kuss, Maria Salete, Renato Ventura Bayan Henriques (Author)
1-22
PDF (Portuguese)
O programa Tempo de Aprender e as produções acadêmicas
proposta de formação docente com controvérsias no campo da alfabetização no Brasil
Ramona Graciela Alves de Melo kappi, Darlize Teixeira de Mello, Bárbara dos Santos Alves (Author)
PDF (Portuguese)
Seção atemática
A avaliação das aprendizagens nas escolas técnicas do Estado de São Paulo
entre o “chão da escola” e as normativas do Centro Paula Souza
Leandro Neitzhe, Kellen Jacobsen Follador (Author)
1-19
PDF (Portuguese)
Teaching English as an additional language to and with children
rethinking practice through the integrated CLIL approach and Dewey's experience
Helena dos Santos Kieling, Helena Vitalina Selbach, Juliana Reichert Assunção Tonelli (Author)
1-19
PDF (Portuguese)
THE SUPERVISED INTERNSHIP IN SCHOOL PHYSICAL EDUCATION AS A TRAINING AND CONSTRUCTION SPACE OF TEACHING KNOWLEDGE
Mesaque Silva Correia, Bruna Gabriela Marques (Author)
1-20
PDF (Portuguese)
Science education and metacognition in Early Childhood Education: a literature review in the CAPES and ERIC collection
uma revisão da literatura no acervo da CAPES e ERIC
Angélica Novaes, Solange Locatelli (Author)
1-19
PDF (Portuguese)
Estratégias de Educação Ambiental para a valorização da avifauna: relato de experiência
Marcelo Alves Ranuzi Borges, Vanessa Fonseca Gonçalves, Celine de Melo (Author)
1-18
PDF (Portuguese)
Coordenação e subordinação em uma gramática escolar brasileira
tradição ou inovação?
Anderson Silva (Author)
1-23
PDF (Portuguese)
Language
English
Español
Português
Make a Submission
Make a Submission
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Keywords
The Freirean Culture Circle as a knowledge production strategy for the formation of conscious bodies in Physical Education classes at a school in the Amazon region of Pará State
31
A construção da identidade da criança na Educação infantil numa perspectiva histórico-cultural
29
A etimologia de alguns vocabulários referentes à educação
23
Um breve histórico da alfabetização no Brasil: alguns apontamentos sobre políticas e métodos
21
Reading and Writing in Early Childhood Education Project – LEEI (2013-2023) : an analysis in three moments
20