Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Submissions
About
About the Journal
Editorial Team
Contact
Search
Cadastro
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 12 No. 22 (2021)
Vol. 12 No. 22 (2021)
Published:
2021-09-10
Apresentação
Apresentação do n. 22
Antonio Marcos Machado de Oliveira, Sérgio Luiz Miranda
1-2
PDF (Portuguese)
Artigos
TEACHING GEOGRAPHY AND HISTORY IN ALPHABETIZATION AND LITERACY: HUMAN SCIENCES AND CURRICULAR CONSTRUCTION IN THE FIRST YEARS OF SCHOOLING
Gilvan Charles Cerqueira de Araújo, Tiago Fernandes Rufo
3-28
PDF (Portuguese)
GEOGRAFIA NOS ANOS INICIAIS DO ENSINO FUNDAMENTAL: FORMAÇÃO E DESAFIOS NA PRÁTICA DA DOCÊNCIA
Rizonete Maria Ramos da Silva, Nelcioney José de Souza Araújo
29-38
PDF (Portuguese)
DIGITAL GAMES AND TEACHING GEOGRAPHY: A SYSTEMATIC REVIEW IN NATIONAL LITERATURE
Antonio Virginio Martins Neto, Carlos José Sabino Nascimento, Rogerio Junior Correia Tavares
39-49
PDF (Portuguese)
PERSPECTIVAS DO RAP NA EDUCAÇÃO GEOGRÁFICA: O QUE PENSAM OS DOCENTES?
Ana Luiza da Silva Indiano
50-76
PDF (Portuguese)
THE TEACHING OF GEOGRAPHY IN BRAZIL: FROM THE INSTITUTIONALIZATION OF GEOGRAPHICAL KNOWLEDGE TO THE IMPLICATIONS OF THE LAW NUMBER 13.415/2017 AND FROM BRAZILIAN NATIONAL COMMON CURRICULAR BASE
Raiany Priscila Paiva Medeiros Nonato, Cícero Nilton Moreira da Silva
77-101
PDF (Portuguese)
TEACHING GEOGRAPHY IN PANDEMIC TIMES: CHALLENGES OF REMOTE TEACHING AND TECHNOLOGIES IN PEDAGOGICAL PRACTICE
Joyce Caroline de Souza Souto, Nathalia Rocha Morais
102-118
PDF (Portuguese)
THE ETHNIC-RACIAL ISSUE AND THE TEACHING OF GEOGRAPHY: A STUDY FROM MAPS OF AFRICA DRAWN UP BY TEACHERS OF THE EARLY YEARS OF ELEMENTARY EDUCATION
Marcos Aurélio Soares da Silva, Adelina de Oliveira Novaes
119-139
PDF (Portuguese)
O PATRIMÔNIO CULTURAL NO ENSINO DE GEOGRAFIA: APORTES PARA UMA VISÃO DECOLONIAL DO ESPAÇO GEOGRÁFICO
Tatiana Colasante, Alini Nunes de Oliveira, Fabiane de Oliveira Domingos
140-157
PDF (Portuguese)
SURVEY AND APPLICATION OF DIGITAL INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN GEOGRAPHY TEACHING
Camila Martins, Ricardo Tombesi Macedo, Sidnei Renato Silveira
158-187
PDF (Portuguese)
GEOGRAPHY IN THE LATIN AMERICAN CONTEXT: DECOLONIZING STEREOTYPES REPRODUCED BY THE TEXTBOOK
Glemilson Moraes Pascoal
188-202
PDF (Portuguese)
O ESPAÇO GEOGRÁFICO ESCOLAR NA PRÁTICA EDUCATIVA DO ENSINO BÁSICO
Évelyn Freire da Silva, Janete Regina de Oliveira
203-225
PDF (Portuguese)
IDENTIFYING FIVE GEOGRAPHICAL EDUCATION RESEARCH CHALLENGES FOR THE NEXT DECADE
Cristiana Martinha Maia Oliveira da Fonseca Abay
226-233
PDF (Portuguese)
FROM LANDING TO METROPOLITAN REGION: POTENTIALITIES OF THE INTERDISCIPLINARY TEACHING PRACTICE IN THE STUDY OF THE CITY
Viviane Lousada Cracel, Glaucia Regina Damiani Passos Camargo, Lúcia Helena Caldas
234-247
PDF (Portuguese)
METHODOLOGICAL ALTERNATIVE FOR THE CONSTRUCTION OF AN "AFFECTIVE MAP" OF THE MUNICIPALITY IN THE CONTEXT OF GEOGRAPHY REMOTE TEACHING
Derik Ribeiro de Paiva
248-258
PDF (Portuguese)
Relato de experiência
APRENDIZAGEM GEOGRÁFICA NO CONTEXTO DA PANDEMIA DA COVID-19: RELATO DE EXPERIÊNCIA COM TOUR VIRTUAL EM MUSEUS COMO POSSIBILIDADE NO ENSINO
Malena Silva Nunes
259-268
PDF (Portuguese)
USO DOS APLICATIVOS GPS-STATUS E GOOGLE EARTH EM TRABALHO DE CAMPO DE GEOGRAFIA NA ESCOLA
Rafael Alves de Freitas
269-277
PDF (Portuguese)
O ENSINO DA GEOGRAFIA SUPERANDO FRONTEIRAS: A APRENDIZAGEM DO LUGAR ESTANCIADO EM FORMA LÚDICA, LIBERTA E VICISSUTIDINÁRIA
Sarah Julyana Coelho de Albuquerque
278-286
PDF (Portuguese)
O TESTAMENTO BIOGEOGRÁFICO DO PAU BRASIL: ATIVIDADE LABORATÓRIO DE ENSINO EM GEOGRAFIA
Aldeíze Bonifácio da Silva
287-295
PDF (Portuguese)
Language
English
Español
Português
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission
Igesc
Logo Incubadora
Barra Lateral - REG
Contact:
revistaensinogeografia@igesc.ufu.br
Keywords