Countryside Education and Popular Education

dialogues and research

Authors

DOI:

https://doi.org/10.14393/REP-2024-75711

Keywords:

Presentation, Countryside education, Popular education

Abstract

Esta edição especial da Revista de Educação Popular foi proposta pelo Grupo de Pesquisa (CNPq) Culturas, Parcerias e Educação do Campo e pelo Núcleo de Estudos e Pesquisas em Educação do Campo, da Cidade e Educação Social (Nepeces) da Universidade Federal do Espírito Santo (Ufes).

Downloads

Author Biographies

  • Rainei Rodrigues Jadejiski, Universidade Federal do Espírito Santo

    PhD in Education from the Federal University of Espírito Santo, State of Espírito Santo, Brazil; pedagogical coordinator at the State Department of Education of Espírito Santo, State of Espírito Santo, Brazil; participant of the Cultures, Partnerships and Countryside Education Research Group (UFES/CNPq).

  • Josiléia Curty de Oliveira, Universidade Federal do Espírito Santo

    PhD in Education from the Federal University of Espírito Santo, State of Espírito Santo, Brazil; executive secretary at the Federal University of Espírito Santo, State of Espírito Santo, Brazil; participant of the Cultures, Partnerships and Rural Education Research Group (UFES/CNPq).

  • Erineu Foerste, Universidade Federal do Espírito Santo

    PhD in Education, Pontifical Catholic University of Rio de Janeiro, State of Rio de Janeiro, Brazil; post-doctoral internship, Erziehungswissenschaftliche Fakultät of the Universtät-Siegen, Germany; full professor, Federal University of Espírito Santo, State of Espírito Santo, Brazil; founder and leader of the Cultures, Partnerships and Rural Education Research Group (UFES/CNPq); founder and coordinator of the Center for Studies and Research in Countryside, City and Social Education (NEPECES/UFES); coordinator of the Rural Education Program (UFES).

References

BRANDÃO, C. R. Educação popular. São Paulo: Brasiliense, 1984.

BRANDÃO, C. R. Prefácio Educação Popular, Educação Rural e Educação do Campo. In: BRANDÃO, C. R.; FOERSTE, E.; SCHÜTZ-FOERSTE, G. M. (org.). Educação do campo: diálogos interculturais. Curitiba: Appris, 2020.

CALDART, R. S. Educação do Campo. In: CALDART, R. S. et al. Dicionário da Educação do Campo. Rio de Janeiro, São Paulo: Escola Politécnica de Saúde Joaquim Venâncio, Expressão Popular, 2012. p. 257-265.

FOERSTE, E. (org.). Culturas, parcerias e educação do campo. Curitiba: Appris, 2020.

FORNET-BENTANCOURT, R. Transformación intercultural de la filosofia. Bilbao: Editorial Desclée de Brouwer, 1991.

UFES. Universidade Federal do Espírito Santo. Resolução nº 14/2021. Regulamenta o Núcleo de Estudos e Pesquisas em Educação do Campo, da Cidade e Educação Social – Nepeces. Disponível em: https://daocs.ufes.br/sites/daocs.ufes.br/files/field/anexo/resolucao_no_14.2021_-_criacao_nucleo_nepeces.pdf. Acesso em: 9 out. 2024.

Published

2024-11-01

How to Cite

JADEJISKI, Rainei Rodrigues; OLIVEIRA, Josiléia Curty de; FOERSTE, Erineu. Countryside Education and Popular Education: dialogues and research. Revista de Educação Popular , Uberlândia, n. Edição Especial, 2024. DOI: 10.14393/REP-2024-75711. Disponível em: https://seer.ufu.br/index.php/reveducpop/article/view/75711. Acesso em: 30 apr. 2025.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>