Error analysis in the written production of PL2 students

a sociocultural approach

Authors

  • Daisy Cordeiro dos Santos UNIVERSIDADE DO ESTADO DA BAHIA

DOI:

https://doi.org/10.14393/DL34-v12n2a2018-3

Keywords:

Portuguese as a second language, Error analysis, Mother tongue

Abstract

This study analyzed errors in texts written by foreign students in the process of learning the Portuguese Language, enrolled in Portuguese for Foreigners course of the Universidade Federal da Bahia, aiming to highlight, classify and analyze the occurrences in the text of each student. For the research, the texts of the informants were used in addition to observation of classes and interviews. This work seeks to identify which linguistic and extralinguistic factors influence the subjects' errors and how this information can contribute to teaching / learning studies of Portuguese as a second language. For the theoretical support of the work and analysis of the data were summoned concepts that guide the sociocultural studies, with special emphasis for those that focus the learning of foreign language. According to the results, the factor that exerts the greatest influence on writing failures is the students' mother tongue.

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Author Biography

Daisy Cordeiro dos Santos, UNIVERSIDADE DO ESTADO DA BAHIA

Mestranda pelo Programa de Pós-Graduação em Estudo de Linguagens (PPGEL) da Universidade do Estado da Bahia (UNEB) e bolsista da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior/Demanda Social (CAPES/DS). Aluna de matrícula especial do curso de Mestrado do PPGEL na disciplina Estudos Sociolinguísticos e do curso de Mestrado do Programa de Pós-Graduação em Educação e Contemporaneidade (PPGEDUC) na disciplina Educação e Pluralidade Cultural. Graduada em Letras com habilitação em Língua Portuguesa e Literaturas pela UNEB. Pesquisadora voluntária de Iniciação Científica na graduação.Tem foco na área da Sociolinguística Interacional.

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Published

2018-06-29

How to Cite

CORDEIRO DOS SANTOS, D. Error analysis in the written production of PL2 students: a sociocultural approach. Domínios de Lingu@gem, Uberlândia, v. 12, n. 2, p. 803–838, 2018. DOI: 10.14393/DL34-v12n2a2018-3. Disponível em: https://seer.ufu.br/index.php/dominiosdelinguagem/article/view/39083. Acesso em: 22 jul. 2024.