Um olhar discursivo sobre o Diário de Aprendizagem de LE
representações e deslocamentos pronominais
DOI:
https://doi.org/10.14393/DL8-v4n2a2010-8Keywords:
Sujeito, Representações, Linguagem, Ensino-Aprendizagem de LE, Análise de DiscursoAbstract
Este trabalho objetiva investigar e discutir os efeitos de sentido mobilizados na escrita do diário de aprendizagem de Língua Estrangeira a partir de deslocamentos pronominais utilizados pelo sujeito dessa escrita. Nesse sentido, partimos dos domínios da Linguística Aplicada e expandimos alguns de seus conceitos por meio de noções advindas da Análise de Discurso da linha francesa, numa proposta interdisciplinar de estudo.Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2011 Valdeni da Silva Reis
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
Authors retain the copyright and waiver the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-ND 4.0), allowing the sharing of work with authorship recognition and preventing its commercial use.
Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.