Considerações sobre a abordagem comunicativa no ensino de língua
DOI:
https://doi.org/10.14393/DL1-v1n1a2007-4Keywords:
Abordagem comunicativa, Competência lingüística, Interação em L2Abstract
Este artigo procura enfatizar a comunicação como um conjunto de competências que o estudante adquire progressivamente durante sua formação. Mostra também que o mais importante não é saber sobre o sistema lingüístico, mas o que se pode fazer com a linguagem do mundo real.
Nessa perspectiva, parte-se da interação como fator primordial para que a aprendizagem aconteça, partindo-se também da consideração de que o aluno é visto como ser social, representante de um ambiente socialmente específico, e que, por sua vez, vai se firmando como verdadeiro sujeito da linguagem.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2007 Maria Alice Venturi
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
Authors retain the copyright and waiver the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-ND 4.0), allowing the sharing of work with authorship recognition and preventing its commercial use.
Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.