Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Submissions
About
About the Journal
Editorial Team
Contact
Search
Cadastro
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 10 No. 19 (2019)
Vol. 10 No. 19 (2019)
Published:
2020-03-31
Apresentação
APRESENTAÇÃO
Antonio Marcos Machado de Oliveira, Sérgio Luiz Miranda
1-2
PDF (Portuguese)
Artigos
SCHOOL CARTOGRAPHY AND GEOGRAPHY: A LANGUAGE TO UNDERSTAND SPACE IN THE INITIAL YEARS OF FUNDAMENTAL EDUCATION
Leandra de Lourdes Rezende Amaral, Miriellen Augusta da Assunção
3-17
PDF (Portuguese)
PRECIPITATION IN THE AMAZON: PERCEPTION OF MANAUS STUDENTS
Marcela Vieira Pereira Mafra, Alfredo Borges de Campos, Roberto Greco
18-32
PDF (Portuguese)
RAINING PATHS AND HIGHER EDUCATION: EXPERIENCE REPORTS FROM THE UFPI GEOGRAPHY GRADUATE PROGRAM
Silvana Araújo Maciel, Daniela Miranda Araújo
33-46
PDF (Portuguese)
O LUGAR DA EMPATIA NO ENSINO DE CONTEÚDOS DE GEOGRAFIA URBANA
Thales Valentim Cupertino, Janete Regina Oliveira
47-59
PDF (Portuguese)
ANÁLISE DO ENSINO DE GEOPOLÍTICA NO ENSINO MÉDIO: RELAÇÃO ENTRE TEORIA E A PRÁTICA
Luana da Conceição Ribeiro, Raimundo Lenilde Araújo
60-80
PDF (Portuguese)
POSSIBLE DIALOGUES BETWEEN GEOGRAPHY, WRITING AND LITERATURE: KNOWING THE CITY'S PROBLEMS AND PROPOSING SOLUTIONS
Romerito Valeriano da Silva, Cláudia Mara de Souza, Erica Drumond Fontes Silva
81-96
PDF (Portuguese)
UMA REFLEXÃO SOBRE O TRABALHO E A EDUCAÇÃO NO ENSINO DE GEOGRAFIA
Alex Cristiano de Souza
97-110
PDF (Portuguese)
EDUCAÇÃO PATRIMONIAL E ENSINO DE GEOGRAFIA: UMA PROPOSTA DE DIÁLOGO INTERDISCIPLINAR COM A ARQUEOLOGIA NO ENSINO MÉDIO
Márcio Adriano Bredariol, Juliana Aparecida Rocha Luz Zago, Danilo Alexandre Galhardo
111-127
PDF (Portuguese)
IMPACTS OF TEACHERS 'WORK CHARGE COMPLEMENTATION FOR TEACHING GEOGRAPHY IN EIRUNEPÉ CITY SCHOOLS (BRAZIL)
Danielton Jhonath Xavier Leitão, Alex Almeida Coelho
128-144
PDF (Portuguese)
SÃO RAFAEL (RIO GRANDE DO NORTE STATE) MUNICIPAL SCHOOL ATLAS: CONSTRUCTION PROCESS ANALYSIS
Maria das Graças de Medeiros Santos, Josiel de Alencar Guedes
145-165
PDF (Portuguese)
O PROCESSO DE VERTICALIZAÇÃO DAS CIDADES NA TEMÁTICA “ESPAÇO URBANO” EM LIVROS DIDÁTICOS DE GEOGRAFIA
Pedro Leonardo Cezar Spode, Lilian Hahn Mariano da Rocha, Maurício Rizzatti
166-176
PDF (Portuguese)
SCENES FROM THE END OF THE WORLD: WORKING ON THE PROBLEM OF THE RELATIONSHIP BETWEEN SOCIETY AND NATURE ACROSS THE FILM LANGUAGE
Leandro Lemos de Jesus, Zaqueu Luiz Bobato, Odeni Eliton Neves de Lima
177-192
PDF (Portuguese)
Relato de experiência
AVALIAÇÃO FORMATIVA E AUTORIA NA PRÁTICA DOCENTE E NA FORMAÇÃO DE PROFESSORES DE GEOGRAFIA
Izabel Castanha Gil
193-213
PDF (Portuguese)
O MAPA TÁTIL COMO UMA FERRAMENTA INCLUSIVA NO ENSINO DE GEOGRAFIA
Francisco Oricélio da Silva Brindeiro, Maria Orleany Pinto Honório, Alexsandra MariaVieira Muniz
214-227
PDF (Portuguese)
REFLEXÃO SOBRE A FORMAÇÃO CONTINUADA COM DOCENTES DE GEOGRAFIA DA REDE MUNICIPAL DE ENSINO DE UBERLÂNDIA-MG
Elisângela de Azevedo Silva Rodrigues
228-236
PDF (Portuguese)
Review
RESENHA DO LIVRO: Volta ao mundo em 13 escolas: sinais do futuro no presente
Rafael Aparecido Gonçalves Xavier
237-241
PDF (Portuguese)
Language
English
Español
Português
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission
Igesc
Logo Incubadora
Barra Lateral - REG
Contact:
revistaensinogeografia@igesc.ufu.br
Keywords