Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Submissions
About
About the Journal
Editorial Team
Contact
Search
Cadastro
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 11 No. 21 (2020)
Vol. 11 No. 21 (2020)
Published:
2021-02-12
Apresentação
APRESENTAÇÃO
Antonio Marcos Machado de Oliveira, Sérgio Luiz Miranda
1-3
PDF (Portuguese)
Artigos
GEOGRAPHY TEACHING IN THE SÃO PAULO CURRICULUM: ANALYSIS OF REFERENTIAL AND METHODOLOGIES INDICATED FOR WORKING WITH CARTOGRAPHY
João Vitor Gobis Verges, Nivea Massaretto Verges
4-13
PDF (Portuguese)
GEOGRAPHY AND LITERARY READING IN SCHOOL: REPRESENTATIVITY, IDENTITY AND EMPOWERMENT
Maíra Suertegaray Rossato
14-37
PDF (Portuguese)
METODOLOGIA DO TRABALHO COM PROJETOS EM ESTÁGIO CURRICULAR DE LICENCIATURA EM GEOGRAFIA ARTICULANDO ENSINO, PESQUISA E EXTENSÃO
André de Azevedo Busato, Eliete Almeida dos Santos, Sérgio Luiz Miranda
38-71
PDF (Portuguese)
PRODUCTION OF FANZINES AS A METHODOLOGICAL PROPOSAL FOR TEACHING AND LEARNING CLIMATE CONTENT
Darlan da Conceição Neves
72-92
PDF (Portuguese)
ACTIVE METHODS IN GEOGRAPHY TEACHING: COLLABORATIONS FOR MEANINGFUL LEARNING IN PROFESSIONAL AND TECHNOLOGICAL EDUCATION
Sandra Maria Campos Alves, Mara Renata Barros Barbosa
93-104
PDF (Portuguese)
GEOTECHNOLOGIES AND SCHOOL: CHALLENGES AND PERSPECTIVES
Letícia de Souza Blanco, Diego Augusto Pereira da Costa Portella, Lucas Mendes Matias Sorrentino
105-121
PDF (Portuguese)
SCHOOL ATLAS: A CARTO(GEO)GRAPHIC METHODOLOGY IN TEACHER TRAINING EXPERIENCE
Daniel Luiz Poio Roberti, Mara Edilara Batista de Oliveira, Eliane Melara
122-132
PDF (Portuguese)
SCHOOL CARTOGRAPHY IN THE TEACHING AND LEARNING PROCESS AT STATE SCHOOL PAULO FREIRE IN BAIA FORMOSA-RN
Larícia Gomes Soares
133-146
PDF (Portuguese)
CHEGADAS E PARTIDAS: MOVIMENTOS MIGRATÓRIOS INTERNACIONAIS, DIREITOS HUMANOS E PRÁTICAS PEDAGÓGICAS EM GEOGRAFIANO ENSINO MÉDIO
Márcio Adriano Bredariol
147-161
PDF (Portuguese)
ENVIRONMENT IN FOCUS: ENVIRONMENTAL AWARENESS BEYOND THE SCHOOL WALLS IN LUCENA-PB
Phellipe Cunha da Silva, Jadson de Jesus Santos
162-175
PDF (Portuguese)
USE OF REGIONAL BOATS IN THE GEOGRAPHY GRADUTION COURSE FIELD WORK: THE IMPORTANCE IN FORMACION THE GEOGRAPHY IN AMAZONAS
Camila de Oliveira Louzada, Armando Brito da Frota Filho
176-184
PDF (Portuguese)
Relato de experiência
REFLECTIONIS ON GEOGRAPHY TEACHING IN YOUTH AND ADULT EDUCATION
Júlio de Souza Santos
185-194
PDF (Portuguese)
ESTÁGIO DE OBSERVAÇÃO, COPARTICIPAÇÃO E REGÊNCIA NA GRADUAÇÃO: CONTRIBUIÇÕES PARA O PROCESSO FORMATIVO
Paulo Giovani de Andrade Aguiar, Nilcéa Santos Calmon
195-205
PDF (Portuguese)
APLICAÇÃO DO JOGO PASSA OU REPASSA NO ENSINO DE CONTEÚDOS DA DISCIPLINA DE GEOGRAFIA
Marcelo Yoichi Kitamura, Donizete Paulo Ribeiro, Paulo Henrique Marques de Castro
206-210
PDF (Portuguese)
A TEORIA E A PRÁTICA NO PROCESSO DE ENSINO E APRENDIZAGEM DA GEOGRAFIA ESCOLAR: ENSAIOS EM UMA ESCOLA MUNICIPAL DE MANAUS-AM
Marcos Almir Almeida de Souza
211-223
PDF (Portuguese)
Language
English
Español
Português
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission
Igesc
Logo Incubadora
Barra Lateral - REG
Contact:
revistaensinogeografia@igesc.ufu.br
Keywords