Countryside Education and Popular Education

dialogues and research

Authors

DOI:

https://doi.org/10.14393/REP-2024-75711

Keywords:

Presentation, Countryside education, Popular education

Abstract

Esta edição especial da Revista de Educação Popular foi proposta pelo Grupo de Pesquisa (CNPq) Culturas, Parcerias e Educação do Campo e pelo Núcleo de Estudos e Pesquisas em Educação do Campo, da Cidade e Educação Social (Nepeces) da Universidade Federal do Espírito Santo (Ufes).

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Rainei Rodrigues Jadejiski, Universidade Federal do Espírito Santo

PhD in Education from the Federal University of Espírito Santo, State of Espírito Santo, Brazil; pedagogical coordinator at the State Department of Education of Espírito Santo, State of Espírito Santo, Brazil; participant of the Cultures, Partnerships and Countryside Education Research Group (UFES/CNPq).

Josiléia Curty de Oliveira, Universidade Federal do Espírito Santo

PhD in Education from the Federal University of Espírito Santo, State of Espírito Santo, Brazil; executive secretary at the Federal University of Espírito Santo, State of Espírito Santo, Brazil; participant of the Cultures, Partnerships and Rural Education Research Group (UFES/CNPq).

Erineu Foerste, Universidade Federal do Espírito Santo

PhD in Education, Pontifical Catholic University of Rio de Janeiro, State of Rio de Janeiro, Brazil; post-doctoral internship, Erziehungswissenschaftliche Fakultät of the Universtät-Siegen, Germany; full professor, Federal University of Espírito Santo, State of Espírito Santo, Brazil; founder and leader of the Cultures, Partnerships and Rural Education Research Group (UFES/CNPq); founder and coordinator of the Center for Studies and Research in Countryside, City and Social Education (NEPECES/UFES); coordinator of the Rural Education Program (UFES).

References

BRANDÃO, C. R. Educação popular. São Paulo: Brasiliense, 1984.

BRANDÃO, C. R. Prefácio Educação Popular, Educação Rural e Educação do Campo. In: BRANDÃO, C. R.; FOERSTE, E.; SCHÜTZ-FOERSTE, G. M. (org.). Educação do campo: diálogos interculturais. Curitiba: Appris, 2020.

CALDART, R. S. Educação do Campo. In: CALDART, R. S. et al. Dicionário da Educação do Campo. Rio de Janeiro, São Paulo: Escola Politécnica de Saúde Joaquim Venâncio, Expressão Popular, 2012. p. 257-265.

FOERSTE, E. (org.). Culturas, parcerias e educação do campo. Curitiba: Appris, 2020.

FORNET-BENTANCOURT, R. Transformación intercultural de la filosofia. Bilbao: Editorial Desclée de Brouwer, 1991.

UFES. Universidade Federal do Espírito Santo. Resolução nº 14/2021. Regulamenta o Núcleo de Estudos e Pesquisas em Educação do Campo, da Cidade e Educação Social – Nepeces. Disponível em: https://daocs.ufes.br/sites/daocs.ufes.br/files/field/anexo/resolucao_no_14.2021_-_criacao_nucleo_nepeces.pdf. Acesso em: 9 out. 2024.

Published

2024-11-01

How to Cite

JADEJISKI, R. R.; OLIVEIRA, J. C. de; FOERSTE, E. Countryside Education and Popular Education: dialogues and research. Revista de Educação Popular , Uberlândia, n. Edição Especial, 2024. DOI: 10.14393/REP-2024-75711. Disponível em: https://seer.ufu.br/index.php/reveducpop/article/view/75711. Acesso em: 12 nov. 2024.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>