Discutindo nomes e abordagens didáticas
o caso do Ensino Médio
DOI:
https://doi.org/10.14393/DL9-v5n1a2011-17Keywords:
ensino de Língua Portuguesa, a classe dos nomes, livro didático, política de ensino.Abstract
Este artigo aborda as concepções veiculadas nos livros didáticos – LDs – em comparação com os conceitos das gramáticas tradicionais. Analisa-se como é construída a orientação didática e a forma de apresentação de seus exercícios que supostamente devem contribuir para a aprendizagem do aluno. Ainda verifica-se a pertinência de se falar em uma abordagem da língua em uso com o recurso a exemplos de língua falada culta do século XXI.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2011 Renata Barbosa Vicente, Cristina Lopomo Defendi, André Luiz Rauber, Elaine Cristina Silva Santos, Elisangela Baptista de Godoy Sartin, Lídia Spaziani, Anna Karolina Miranda Oliveira, Marcello Ribeiro, Mariana Corallo M. de A. Kuhlmann, Mengyin BI, Karina Viana Ciocchi, Maria Célia Lima-Hernandes
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
Authors retain the copyright and waiver the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-ND 4.0), allowing the sharing of work with authorship recognition and preventing its commercial use.
Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.