Sociolinguística variacionista
pressupostos teórico-metodológicos e propostas de ensino
DOI:
https://doi.org/10.14393/DL8-v4n2a2010-11Keywords:
Variação e Mudança Linguísticas, Ensino de Língua Portuguesa, Habilidades SociolinguísticasAbstract
Este artigo, de caráter teórico-aplicado, visa, inicialmente, à apresentação da proposta teórico-metodológica da Sociolinguística. Na sequência, os pressupostos sociolinguísticos são correlacionados ao ensino e, com o propósito de verificar a inclusão desses pressupostos em documento oficial que pauta os projetos político-pedagógicos das escolas, analisamos os Parâmetros Curriculares Nacionais. Ao final do artigo, demonstramos a possibilidade de abordar, em sala de aula, habilidades sociolinguísticas.Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2011 Márluce Coan, Raquel Meister Ko. Freitag

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
Authors retain the copyright and waiver the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-ND 4.0), allowing the sharing of work with authorship recognition and preventing its commercial use.
Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.