O professor de línguas e as correções de erros
DOI:
https://doi.org/10.14393/DL8-v4n2a2010-5Keywords:
Crenças, erros, correções, efeitosAbstract
Este artigo é resultado de questionamentos sobre os efeitos das correções de erros no processo de aprendizagem de uma língua e o sistema de crenças de professores de línguas, incluindo-se os professores de português. Grande parte das correções feitas em sala de aula não resultou na aprendizagem pretendida. A maioria dos professores pesquisados acredita, de maneira inquestionável, na eficácia das correções, considerando-as parte indissociável do processo de ensino/aprendizagem de uma língua, revelando, no entanto, que tais correções são completamente assistemáticas em sua prática escolar.Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2011 Ubiratan da Silva Meireles, Daniela de Azevedo Ferreira
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
Authors retain the copyright and waiver the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-ND 4.0), allowing the sharing of work with authorship recognition and preventing its commercial use.
Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.