Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Olhares & Trilhas
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 24 No. 2 (2022): Número atemático

Vol. 24 No. 2 (2022): Número atemático

					View Vol. 24 No. 2 (2022): Número atemático
Published: 2022-09-26

Expediente

  • Expediente e sumário

    • pdf (Portuguese)

Artigos

  • Cenários investigativos abordagem interdisciplinar entre matemática, ciências e robótica

    Fernando lima, Efraim Matos (Author)
    1-21
    • pdf (Portuguese)
  • Creativity in the gesture of appropriation of written language

    Priscilla Felipe Borges de Freitas (Author)
    1-20
    • PDF (Portuguese)
  • The competency assessment: a deeply empty colonizing beggar bowl un cuenco de mendigo colonizador profundamente vacío

    Milagros Elena Rodriguez (Author)
    1-29
    • pdf (Portuguese)
  • Uma Nova Prática Pedagógica surge a partir da Mediação: o Diálogo Transforma Divergência em Aprendizagem

    MARIA BERNADETE DE SOUSA CARVALHO MONTE, DARIELY DE CARVALHO MONTE AMARAL, LUANA DA CUNHA LOPES (Author)
    1-16
    • pdf (Portuguese)
  • Reflections on the National Literacy Plan – PNA: another new or old policy? and the theoretical perspectives of Literacy Studies for the early years of elementary school mais uma nova ou velha política? e as perspectivas teóricas dos Estudos dos Letramentos para os anos iniciais do ensino fundamental

    Beatriz Filipini Bastianello, Zaira Bomfante dos Santos, Fabriciano Barbosa de Souza (Author)
    1-18
    • PDF (Portuguese)
  • Escrita e leitura práticas docentes no contexto do ensino remoto

    Benício Mackson Duarte Araújo, Vanderlei Francisco de Lima (Author)
    1-19
    • pdf (Portuguese)

Language

  • English
  • Español
  • Português

Make a Submission

Make a Submission

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Developed By

Open Journal Systems

Keywords

  • A etimologia de alguns vocabulários referentes à educação
    32
  • The Freirean Culture Circle as a knowledge production strategy for the formation of conscious bodies in Physical Education classes at a school in the Amazon region of Pará State
    29
  • A construção da identidade da criança na Educação infantil numa perspectiva histórico-cultural
    26
  • Um breve histórico da alfabetização no Brasil: alguns apontamentos sobre políticas e métodos
    23
  • Reading and Writing in Early Childhood Education Project – LEEI (2013-2023) : an analysis in three moments
    18

This journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License. ISSN: 1983.3857 Qualis Magazine B1, Area of Teaching, quadrennium 2013/16.

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.