Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Olhares & Trilhas
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 24 No. 2 (2022): Número atemático
Vol. 24 No. 2 (2022): Número atemático
Published:
2022-09-26
Expediente
Expediente e sumário
pdf (Portuguese)
Artigos
Cenários investigativos
abordagem interdisciplinar entre matemática, ciências e robótica
Fernando lima, Efraim Matos (Author)
1-21
pdf (Portuguese)
Creativity in the gesture of appropriation of written language
Priscilla Felipe Borges de Freitas (Author)
1-20
PDF (Portuguese)
The competency assessment: a deeply empty colonizing beggar bowl
un cuenco de mendigo colonizador profundamente vacío
Milagros Elena Rodriguez (Author)
1-29
pdf (Portuguese)
Uma Nova Prática Pedagógica surge a partir da Mediação:
o Diálogo Transforma Divergência em Aprendizagem
MARIA BERNADETE DE SOUSA CARVALHO MONTE, DARIELY DE CARVALHO MONTE AMARAL, LUANA DA CUNHA LOPES (Author)
1-16
pdf (Portuguese)
Reflections on the National Literacy Plan – PNA: another new or old policy? and the theoretical perspectives of Literacy Studies for the early years of elementary school
mais uma nova ou velha política? e as perspectivas teóricas dos Estudos dos Letramentos para os anos iniciais do ensino fundamental
Beatriz Filipini Bastianello, Zaira Bomfante dos Santos, Fabriciano Barbosa de Souza (Author)
1-18
PDF (Portuguese)
Escrita e leitura
práticas docentes no contexto do ensino remoto
Benício Mackson Duarte Araújo, Vanderlei Francisco de Lima (Author)
1-19
pdf (Portuguese)
Language
English
Español
Português
Make a Submission
Make a Submission
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Keywords
A etimologia de alguns vocabulários referentes à educação
32
The Freirean Culture Circle as a knowledge production strategy for the formation of conscious bodies in Physical Education classes at a school in the Amazon region of Pará State
29
A construção da identidade da criança na Educação infantil numa perspectiva histórico-cultural
26
Um breve histórico da alfabetização no Brasil: alguns apontamentos sobre políticas e métodos
23
Reading and Writing in Early Childhood Education Project – LEEI (2013-2023) : an analysis in three moments
18