Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Olhares & Trilhas
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 24 No. 2 (2022): Número atemático
Vol. 24 No. 2 (2022): Número atemático
Published:
2022-09-26
Expediente
Expediente e sumário
pdf (Portuguese)
Artigos
Cenários investigativos
abordagem interdisciplinar entre matemática, ciências e robótica
Fernando lima, Efraim Matos (Author)
1-21
pdf (Portuguese)
Creativity in the gesture of appropriation of written language
Priscilla Felipe Borges de Freitas (Author)
1-20
PDF (Portuguese)
The competency assessment: a deeply empty colonizing beggar bowl
un cuenco de mendigo colonizador profundamente vacío
Milagros Elena Rodriguez (Author)
1-29
pdf (Portuguese)
Uma Nova Prática Pedagógica surge a partir da Mediação:
o Diálogo Transforma Divergência em Aprendizagem
MARIA BERNADETE DE SOUSA CARVALHO MONTE, DARIELY DE CARVALHO MONTE AMARAL, LUANA DA CUNHA LOPES (Author)
1-16
pdf (Portuguese)
Reflections on the National Literacy Plan – PNA: another new or old policy? and the theoretical perspectives of Literacy Studies for the early years of elementary school
mais uma nova ou velha política? e as perspectivas teóricas dos Estudos dos Letramentos para os anos iniciais do ensino fundamental
Beatriz Filipini Bastianello, Zaira Bomfante dos Santos, Fabriciano Barbosa de Souza (Author)
1-18
PDF (Portuguese)
Escrita e leitura
práticas docentes no contexto do ensino remoto
Benício Mackson Duarte Araújo, Vanderlei Francisco de Lima (Author)
1-19
pdf (Portuguese)
Language
English
Español
Português
Make a Submission
Make a Submission
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Keywords
scientific literacy
women scientists
pedagogical proposal
literacy
methods
synthetic
analytical
literacy teacher
biology
high school
extension
minecraft
autism
vigotski
reading
reading strategies
libras
Reading and Writing in Early Childhood Education Project – LEEI (2013-2023) : an analysis in three moments
66
A construção da identidade da criança na Educação infantil numa perspectiva histórico-cultural
65
A etimologia de alguns vocabulários referentes à educação
62
Um breve histórico da alfabetização no Brasil: alguns apontamentos sobre políticas e métodos
27
Music Education as a scientific field
19