Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Olhares & Trilhas
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 27 No. 1 (2025): Número atemático
Vol. 27 No. 1 (2025): Número atemático
Published:
2025-01-09
Full Issue
Expediente (Portuguese)
Artigos
Concepções em disputa nos materiais de apoio pedagógico para a Educação Infantil: alfabetização, letramento e leitura e escrita
Vera Moura, Maria Fernanda Rezende Nunes (Author)
1-20
PDF (Portuguese)
Aspects about literacy and literacy in the new coronavirus pandemic
a case study with schools in the interior of Minas Gerais
Elizabete Ramalho Procópio, Lílian Perdigão Caixêta Reis (Author)
1-22
PDF (Portuguese)
Study on the pedagogical appropriation of the game Minecraft in Technical Course in Buildings
Rafael Montoito, Leonardo Leite (Author)
1-22
PDF (Portuguese)
Women in science:
a pedagogical proposal to value women's contribution to scientific development
Talita Marques, Vanessa Fonseca Gonçalves, Kátia Gomes Facure Giaretta (Author)
1-18
PDF (Portuguese)
Alfabetiza Tchê: repercussões e tensões
Taciana Uecker, Daniela da Veiga, Gabriela Nogueira (Author)
1-18
PDF (Portuguese)
Alfabetização financeira na escola: para além da ótica neoliberal
Islander Fernandes de Andrade, Alysson André Régis Oliveira (Author)
1-21
PDF (Portuguese)
Artigos
O papel da equipe multidisciplinar do Instituto Geração da Hora (IGH) nas ações de educação não formal: aprendizados na pandemia
Patrick Ataliba, Jacqueline de Cassia Pinheiro Lima (Author)
1-19
PDF (Portuguese)
Formação continuada: uma análise a partir do programa MS Alfabetiza - todos pela alfabetização das crianças
Maria Inez Domingues Galeano, Célia Beatriz Piatti (Author)
1-17
PDF (Portuguese)
Educação antirracista: experiências de práticas pedagógicas desenvolvidas em uma Escola Quilombola no Baixo Acará-PA
JESUS DE NAZARE DE LIMA DA COSTA, Giselle Trindade Conceição, Monique Pereira da Costa (Author)
1-19
PDF (Portuguese)
Seção atemática
Reading and Writing in Early Childhood Education Project – LEEI (2013-2023)
an analysis in three moments
Estela Souza de Castro, Julia da Fonseca Lopes, Gabriela Medeiros Nogueira (Author)
1-23
PDF (Portuguese)
Language
English
Español
Português
Make a Submission
Make a Submission
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Keywords
dance
educacion
elementary school
freirean culture circle
. body practices
conscious body
scientific literacy
literacy
methods
synthetic
analytical
teacher researcher
biology
remote action
linguistic aspect
autism
reading
libras
Reading and Writing in Early Childhood Education Project – LEEI (2013-2023) : an analysis in three moments
52
Importância do memorial enquanto estratégia de formação profissional no projeto veredas
30
Um breve histórico da alfabetização no Brasil: alguns apontamentos sobre políticas e métodos
29
A construção da identidade da criança na Educação infantil numa perspectiva histórico-cultural
28
A etimologia de alguns vocabulários referentes à educação
23