Analysis of experiences in Portuguese as a second language from an intersectional perspective

Authors

  • Juliana Harumi Chinatti Yamanaka Instituto Federal de Brasília

DOI:

https://doi.org/10.14393/DL34-v12n2a2018-16

Keywords:

Experiences, Intersectionality, Portuguese as a second language

Abstract

This qualitative case study focuses on the concepts of experiences and intersectionality to analyze the relationship between an exchange student and the Portuguese language. This paper uses evidential paradigm to analyze data collected from semi structured interviews. The results of the study revealed that the experiences are related to the relationships, dynamics and circumstances experienced by a biography inscribed in a physical body that cannot be neglected. It is possible that lived experiences, in the intersection of the vectors of oppression, engender emotions that affect learning. Therefore, we suggest a responsible agenda for Applied Linguistics.

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Author Biography

Juliana Harumi Chinatti Yamanaka, Instituto Federal de Brasília

Mestra em Linguística Aplicada (2013) e licenciada em Letras (2009) pela Universidade de Brasília. Possui experiência com ensino de português como língua materna, português para estrangeiros e língua espanhola. Atualmente é professora no Instituto Federal de Brasília. Tem experiência em Linguística Aplicada com interesse nos seguintes temas: ensino-aprendizagem e formação de professores/as de línguas; experiências, crenças e identidades e ensino-aprendizagem de línguas.

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Published

2018-06-29

How to Cite

YAMANAKA, J. H. C. Analysis of experiences in Portuguese as a second language from an intersectional perspective. Domínios de Lingu@gem, Uberlândia, v. 12, n. 2, p. 1123–1143, 2018. DOI: 10.14393/DL34-v12n2a2018-16. Disponível em: https://seer.ufu.br/index.php/dominiosdelinguagem/article/view/40416. Acesso em: 22 nov. 2024.