Uma proposta de inserção de colocações verbais em dicionários escolares ativos português/inglês
DOI:
https://doi.org/10.14393/DL10-v5n2a2011-4Keywords:
colocações verbais, aprendizagem de língua inglesa, dicionários escolares ativos português/inglês.Abstract
As colocações referem-se a combinatórias lexicais recorrentes que são específicas a cada língua. Tal especificidade é a razão pela qual os aprendizes de uma língua estrangeira têm dificuldade em produzir adequadamente essas combinações. Diante desse fato, propusemo-nos a verificar como os dicionários escolares ativos português/inglês - ferramentas pedagógicas utilizadas nas tarefas de produção de textos - tratam as colocações do tipo verbal. Neste artigo, descrevemos os resultados desse estudo, assim como, apresentamos uma proposta para a inserção dessas combinatórias nas obras escolares.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2012 Isabel Cristina Tedesco Selistre
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
Authors retain the copyright and waiver the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-ND 4.0), allowing the sharing of work with authorship recognition and preventing its commercial use.
Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.