A política recontextualizada
questões de colonização publicitária no discurso político
DOI:
https://doi.org/10.14393/DL9-v5n1a2011-24Keywords:
Análise do discurso, discurso político, recontextualização.Abstract
O presente trabalho busca apresentar uma abordagem do fenômeno da recontextualização do discurso político em termos do discurso publicitário. Toma como base os pressupostos teórico-metodológicos da Análise Crítica do Discurso, da qual se destacam temas como prática discursiva, prática social, análise social. Examina o funcionamento do gênero guia eleitoral, veiculado na televisão nas eleições do ano de 2008 na cidade de São Paulo.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2011 Ivandilson Costa, Weslley Mayron Cunha Pacheco
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
Authors retain the copyright and waiver the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-ND 4.0), allowing the sharing of work with authorship recognition and preventing its commercial use.
Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.