Linguística de Corpus e as Novas Tecnologias de Informação e Comunicação (ICTs)
uma interface necessária na formação do professor de Língua Inglesa sob uma perspectiva crítica, social e educacional
DOI:
https://doi.org/10.14393/DL4-v2n2a2008-6Keywords:
Linguística de Corpus, Ensino de língua inglesa, Novas tecnologias da informação e comunicação (ICTs)Abstract
Este artigo visa investigar a inserção da Linguística de Corpus (LC) dentro de práticas educacionais na formação de professores de Língua Inglesa em uma universidade particular de São Paulo. Objetivamos, por meio de reflexões críticas e socioculturais, estabelecer um design de interface entre a LC e as novas tecnologias de informação e comunicação (ICTs) na atualidade.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2008 Cristina Arcuri Eluf Kindermann
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
Authors retain the copyright and waiver the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-ND 4.0), allowing the sharing of work with authorship recognition and preventing its commercial use.
Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.