Professional education in the national rural education program

Authors

DOI:

https://doi.org/10.14393/REPOD-v12n1a2023-67550

Keywords:

Public Policies, Professional education, Field education

Abstract

The article deals with professional education in the countryside within the scope of Pronacampo from 2011 to 2014. Based on the cognitive approach of public policy analysis, the institutionalized ideas, actors and interests that make up Pronatec Campo are analyzed. The study evidences a dispute within the scope of the national rural education program. It presents rural development references that are entirely antagonistic with different actors and opposing interests regarding professional education.

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Author Biography

Damiana de Matos Costa França, Universidade Federal do Rio Grande do Sul - Brasil

Doutora em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul, mestre em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul, especialista em Educação Profissional Integrada `a Educação Básica na Modalidade Educação de Jovens e Adultos pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul e Licenciada em História pela Universidade Estadual de Campina Grande.

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Published

2022-12-02

How to Cite

FRANÇA, D. de M. C. Professional education in the national rural education program. Revista Educação e Políticas em Debate, [S. l.], v. 12, n. 1, p. 326–344, 2022. DOI: 10.14393/REPOD-v12n1a2023-67550. Disponível em: https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/67550. Acesso em: 4 dec. 2024.

Issue

Section

DOSSIÊ - POLÍTICA PÚBLICA EM CONTEXTO PANDÊMICO EM ESCOLAS RURAIS: O PROGRAMA ESCOLA DA TERRA COMO AFIRMAÇÃO DO DIREITO À EDUCAÇÃO