Interactivity and Adaptability

considerations about ELO Cloud tool and its potencialities in language teaching

Authors

  • Camila Gonçalves dos Santos do Canto UNIVERSIDADE FEDERAL DO PAMPA
  • Gabriela Bohlmann Duarte Universidade Federal do Pampa – Unipampa

DOI:

https://doi.org/10.14393/DL39-v13n3a2019-7

Keywords:

ELO Cloud, Language Teaching, Interactive tool

Abstract

This paper presents the interactive authoring system – Online Language Teaching Tool (ELO Cloud) – through research conducted by the authors. ELO Cloud tool is a system that allows the teacher opportunities to de-velop language materials in an interact-tively, dynamically, and openly way. In this paper, we introduce the reader to the ELO Cloud in order to reflect on its potential with regard to the development of interactive and adaptable activities for teaching and language learning. In this sense, we will discuss about the im-portance of the modules Memory, Cloze, and Composer based on research deve-loped by the authors.

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Author Biography

Camila Gonçalves dos Santos do Canto, UNIVERSIDADE FEDERAL DO PAMPA

Graduada em Letras pela Universidade Federal de Pelotas (2009), Mestre em Linguística Aplicada pelo Programa de Pós-Graduação em Letras da Universidade Católica de Pelotas (2012) e Doutora em Linguística Aplicada pela mesma instituição (2014), atualmente é professora adjunta no curso de Licenciatura em Letras modalidade a distância na Universidade Federal do Pampa (Unipampa). Atua na área da Linguística Aplicada, com ênfase no Ensino e Aprendizagem de Línguas mediada por meio das novas tecnologias, tendo como objetos de pesquisa o desenvolvimento de Recursos Educacionais Abertos, Webquests, metodologias de ensino de línguas a distância e formação de professores. Tem especial interesse pela Teoria da Atividade (TA), Teoria da Cognição Distribuída (CD) e pelo Ensino Baseado em Tarefas (EBT).

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Published

2019-10-08

How to Cite

DOS SANTOS DO CANTO, C. G.; BOHLMANN DUARTE, G. Interactivity and Adaptability: considerations about ELO Cloud tool and its potencialities in language teaching . Domínios de Lingu@gem, Uberlândia, v. 13, n. 3, p. 971–994, 2019. DOI: 10.14393/DL39-v13n3a2019-7. Disponível em: https://seer.ufu.br/index.php/dominiosdelinguagem/article/view/42030. Acesso em: 22 dec. 2024.