How grammar can be best taught

Autores

  • Luciana Braga Carneiro Leão Fundação de Apoio à Escola Técnica (FAETEC) Universidade Federal Fluminense (UFF) Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPQ)

DOI:

https://doi.org/10.14393/DL12-v6n1a2012-13

Palavras-chave:

Linguística Aplicada, Instrução focada na forma, Gramática, Ensino de língua inglesa

Resumo

In the field of language teaching, especially in second language teaching, teachers and researchers are constantly concerned with using the most efficient ways to provide knowledge to learners leading to acquisition. This article aims to analyze form-focused instructional options regarding grammar teaching, in light of the computational model for second language acquisition, and discuss if there is a best way to teach grammar and what it is. For that, firstly, the instructional possibilities are presented, in their macro and micro-options. Secondly, discussions on whether we should select or not and on if we could balance different options throughout a lesson are carried. Finally, sample material is provided in order to present possible ways to conduct a grammar lesson.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Métricas

Carregando Métricas ...

Biografia do Autor

Luciana Braga Carneiro Leão, Fundação de Apoio à Escola Técnica (FAETEC) Universidade Federal Fluminense (UFF) Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPQ)

Mestranda em Estudos da Linguagem pela Universidade Federal Fluminense (UFF)

Bolsista do Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPQ)

Professora I da Fundação de Apoio à Escola Técnica  (FAETEC)

Downloads

Publicado

30.06.2012

Como Citar

LEÃO, L. B. C. How grammar can be best taught. Domínios de Lingu@gem, Uberlândia, v. 6, n. 1, p. 242–260, 2012. DOI: 10.14393/DL12-v6n1a2012-13. Disponível em: https://seer.ufu.br/index.php/dominiosdelinguagem/article/view/14653. Acesso em: 13 out. 2024.

Artigos Semelhantes

Você também pode iniciar uma pesquisa avançada por similaridade para este artigo.