Interview: Suze Silva Sales - Field Education and Land School: pedagogical and institutional experiences

Authors

DOI:

https://doi.org/10.14393/REPOD-v12n1a2023-67489

Keywords:

Experience, Trajectory, Education

Abstract

This interview is part of a broad research project that seeks to record different teaching and institutional experiences related to rural education. Before presenting the interview with Professor Suze Silva Sales, it is important to make some observations. I met Professor Suze when I arrived at the Federal University of Tocantins in 2014, from then on, we developed several successful activities, as well as, we established bonds of friendship. From my conversations with her and other Field Education researchers, I continue in this project, which is nothing more than a record of the experiences of teachers dedicated to Field Education. Upon learning about this project, Professor Suze gave us some of her time to conduct this interview. Author of several research projects and with the same dedication to studies on the education of Brazilian rural populations, Professor Suze was able to tell us a little about her academic trajectory, from the first experiences in the municipality of Patos de Minas, to her expectations about the strengthening of the course in the future and her experiences with the Escola da Terra in the state of Tocantins. So, I hope the reader will follow the interview granted – appropriating his own words – by a militant of rural education public policies.

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Author Biographies

George Leonardo Seabra Coelho , Universidade Federal do Tocantins - Brasil

Doutor em História. Universidade Federal do Tocantins, Porto Nacional, Tocantins, Brasil.

Suze Silva Sales , Universidade Federal do Tocantins - Brasil

Doutora em Educação. Universidade Federal do Tocantins. A Prof.ª Dr.ª Suze Silva Sales tem uma vasta  experiência em pesquisas voltadas para a Educação do Campo, entre elas:  foi Coordenadora Institucional do PROCAMPO e do PIBID-Diversidade da Universidade Federal do Piauí (2012-2013); coordenou a Pós-Graduação Lato Sensu em Práticas Pedagógicas em Educação do Campo da UFT/MEC (2014 e 2022); integra a equipe de Coordenação do programa Escola da Terra (2017-Atual) no Tocantins; e, atualmente, é Coordenadora de Área do PIBID do Núcleo de Educação do Campo da UFT.

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Published

2022-12-02

How to Cite

COELHO , G. L. S.; SALES , S. S. Interview: Suze Silva Sales - Field Education and Land School: pedagogical and institutional experiences. Revista Educação e Políticas em Debate, [S. l.], v. 12, n. 1, p. 22–37, 2022. DOI: 10.14393/REPOD-v12n1a2023-67489. Disponível em: https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/67489. Acesso em: 4 dec. 2024.

Issue

Section

DOSSIÊ - POLÍTICA PÚBLICA EM CONTEXTO PANDÊMICO EM ESCOLAS RURAIS: O PROGRAMA ESCOLA DA TERRA COMO AFIRMAÇÃO DO DIREITO À EDUCAÇÃO