Inclusive Special Education: legislative history and school context, necessary dialogues

Authors

DOI:

https://doi.org/10.14393/REPOD-v12n1a2023-66017

Keywords:

Special Education, School, Public Policy

Abstract

Inclusive special education proposes a change in the values of traditional education and a restructuring of inclusion processes, this is the reason why both public policies in the inclusive educational context and the critical analysis of legislation regarding this subject are so important. The study aims to analyze documents on inclusive education policies in order to understand how inclusion takes place in the school context. This is a qualitative research, of the documentary and bibliographic type. Thematic analysis was used for data analysis. Concluding, it can be seen that public policies ensure many benefits and propose resources to enable the effectiveness of school inclusion. However, the reality found in schools often does not present such benefits.

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Author Biographies

Caroline Pugliero Coelho, Universidade Federal do Pampa - Brasil

Doutoranda e Mestra em Educação em Ciências pela Universidade Federal do Pampa, Campus Uruguaiana-RS, Brasil; Coordenadora Pedagógica efetiva da rede municipal de ensino em Alegrete-RS, Brasil.

Renata Godinho Soares, Universidade Federal do Pampa - Brasil

Doutoranda e Mestra em Educação em Ciências pela Universidade Federal do Pampa, Campus Uruguaiana-RS, Brasil; Bolsista CAPES

Cátia Silene Carrazoni Lopes Viçosa, Universidade Federal do Pampa - Brasil

Doutora em Educação em Ciências pela Universidade Federal do Pampa, Campus Uruguaiana-RS, Brasil; Professora contratada da rede estadual de ensino em Uruguaiana-RS, Brasil.

Rafael Roehrs, Universidade Federal do Pampa - Brasil

Doutor em Química Analítica pela Universidade Federal de Santa Maria; Docente no curso de Ciências da Natureza e no PPG Educação em Ciências da Universidade Federal do Pampa, Uruguaiana-RS, Brasil.

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Published

2022-12-02

How to Cite

COELHO, C. P.; SOARES, R. G.; VIÇOSA, C. S. C. L.; ROEHRS, R. Inclusive Special Education: legislative history and school context, necessary dialogues. Revista Educação e Políticas em Debate, [S. l.], v. 12, n. 1, p. 441–458, 2022. DOI: 10.14393/REPOD-v12n1a2023-66017. Disponível em: https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/66017. Acesso em: 30 sep. 2024.

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