Educação Popular em Saúde, mais do que nunca!

Authors

DOI:

https://doi.org/10.14393/REP-2020-56007

Keywords:

Health Education

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

César Augusto Paro, Federal University of Rio de Janeiro

PhD student in the Postgraduate Program in Collective Health, Federal University of Rio de Janeiro, Brazil, with a sandwich period at the Global Health Section of the University of Copenhagen, Denmark; member of the Study Group on Theater of the Oppressed (GESTO) and the GT EPS/ABRASCO.

Grasiele Nespoli , Oswaldo Cruz Foundation

PhD in Education in Science and Health, Federal University of Rio de Janeiro, Brazil; researcher in Public Health at the Joaquim Venâncio Polytechnic School of Health of the Oswaldo Cruz Foundation, State of Rio de Janeiro, Brazil; member of GT EPS/ABRASCO. 

Luanda de Oliveira Lima, Oswaldo Cruz Foundation

PhD student in Public Health, Fernandes Figueira Institute, Oswaldo Cruz Foundation, State of Rio de Janeiro, Brazil; member of the Coordination Group of the GT EPS/ABRASCO.

References

ABRASCO – Associação Brasileira de Saúde Coletiva. Educação Popular em Saúde e Pandemia: diálogos e oportunidades. 2020. (2h21min). Disponível em: https://www.youtube.com/watch?v=8sSFt3oUAUk. Acesso em: 27 maio 2020.

BRANDÃO, C. R. “Somos uma gente que semeia e cria”: palavras sobre as culturas e os saberes da Gente do Campo. [Internet] 2014b. Disponível em: http://www.apartilhadavida.com.br/wp-content/uploads/escritos/ARTE/POESIA%20-%20LIVRE/AA.%20SOMOS%20UMA%20GENTE%20QUE%20CRIA.pdf. Acesso em: 27 maio 2020.

BRANDÃO, C. R. Aprender com vida, dialogar com a vida, ensinar pela vida: cantata para voz, vento, viola e violino em três movimento. [Internet] 2014a. Disponível em: http://www.apartilhadavida.com.br/wp-content/uploads/escritos/ARTE/CANTARES,%20CANTIGAS%20CANTATAS/APRENDER%20COM%20A%20VIDA,

%20DIALOGAR%20COM%20A%20VIDA,%20EDUCAR%20PARA%20A%20VIDA.pdf. Acesso em: 27 maio 2020.

FREIRE, P. Educação e mudança. Tradução Lilian Lopes Martin. 37. ed. rev. atua. São Paulo: Paz e Terra, 2016a.

FREIRE, P. Pedagogia da indignação: cartas pedagógicas e outros escritos. 3. ed. São Paulo: Paz e Terra, 2016b.

FREIRE, P. Pedagogia dos sonhos possíveis. São Paulo: Paz e Terra, 2014.

GT EPS-ABRASCO – Grupo Temático de Educação Popular e Saúde da Associação Brasileira de Saúde Coletiva. Educação popular em tempos de pandemia: todas as certezas são provisórias. Boletim ANPEd, ano IX, n. 55, 2020. Disponível em: http://www.anped.org.br/news/educacao-popular-em-tempos-de-pandemia-todas-certezas-sao-provisorias-gt-06. Acesso em: 27 maio 2020.

VALLA, V. V. Sobre participação popular: uma questão de perspectiva. Cadernos de Saúde Pública, Rio de Janeiro, v. 14, sup. 2, p. 7-18, 1998. Doi: 10.1590/S0102-311X1998000600002.

Published

2020-07-13

How to Cite

PARO, C. A.; NESPOLI , G. .; LIMA, L. de O. . Educação Popular em Saúde, mais do que nunca!. Revista de Educação Popular , Uberlândia, p. 1–5, 2020. DOI: 10.14393/REP-2020-56007. Disponível em: https://seer.ufu.br/index.php/reveducpop/article/view/56007. Acesso em: 24 nov. 2024.

Most read articles by the same author(s)