A leitura como desconstrução de estereótipos
DOI:
https://doi.org/10.14393/DL3-v2n1a2008-10Keywords:
Leitura, Cognição social, Desconstrução de estereótiposAbstract
A reflexão sobre leitura centra-se em estratégias de ensino com foco na desconstrução de imagens estereotipadas construídas social e culturalmente. Este artigo, de relato de pesquisa, estrutura-se em três etapas: quadro teórico, relato e argumentação. Engloba atividades de leitura desenvolvidas com uma classe de 22 alunos, do final do Ciclo II, da Educação de Jovens e Adultos, de uma escola Municipal situada em Santo Amaro, Zona Sul da cidade de São Paulo. O corpus deste estudo constitui-se por dois textos veiculados na mídia impressa, e fundamenta-se nas teorias de Protótipos e Estereótipos. (Taylor, 1989), (Hamilton & Trolier, 1996), (Sherman, 1996) e na Análise Crítica do Discurso (Van Djik, 1997).
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2008 Waldivia Maria de Jesus
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
Authors retain the copyright and waiver the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-ND 4.0), allowing the sharing of work with authorship recognition and preventing its commercial use.
Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.