Interview: César Tello - Reformas Educacionais na América Latina: tendências e cenários

Authors

DOI:

https://doi.org/10.14393/REPOD-v12n2a2023-69397

Keywords:

Educational Reforms, Latin America, International Organisms

Abstract

The studies developed by Cesar Tello around the Epistemologies of Educational Policy approach, as well as his organic participation in the Red Latinoamericana de Estudios Epistemológicos en Política Educativa (Latin American Network of Epistemological Studies on Educational Policy) have made significant contributions to the analysis of the theoretical field of educational policy in terms of knowledge production in Latin America. In the present interview, Tello presents an overview of trends in studies on educational reforms in Latin America; some key elements that configure the reforms carried out by governmental agendas in the region and certain links between governments and international organisms in the Latin American Continent.

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Author Biographies

Maria Vieira Silva, Universidade Federal de Uberlândia - Brasil

Pós-doutorado em Educação. Professora do Programa de Pós-graduação em Educação da Universidade Federal   de Uberlândia. Uberlândia. MG. Brasil. Programa de Pós-graduação em Educação da Universidade Federal do Rio Grande do Norte. Natal. Rio Grande do Norte. Brasil.

Alda Maria Duarte Araújo Castro, Universidade Federal do Rio Grande do Norte - Brasil

Pós-doutorado em Educação. Professora da Universidade Federal do Rio Grande do Norte. Natal. Rio Grande do Norte. Brasil.

Kildo Adevair dos Santos, Universidade Federal do Rio Grande do Norte - Brasil

Doutor em Políticas Públicas da Educação e Profissão Docente. Professor do Centro de Educação Universidade Federal do Rio Grande do Norte. Natal. Rio Grande do Norte. Brasil.

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Published

2023-05-18

How to Cite

SILVA, M. V.; CASTRO, A. M. D. A.; SANTOS, K. A. dos. Interview: César Tello - Reformas Educacionais na América Latina: tendências e cenários. Revista Educação e Políticas em Debate, [S. l.], v. 12, n. 2, p. 575–581, 2023. DOI: 10.14393/REPOD-v12n2a2023-69397. Disponível em: https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/69397. Acesso em: 26 nov. 2024.

Issue

Section

DOSSIÊ - ESTADO E POLÍTICAS EDUCACIONAIS NA AMÉRICA LATINA: CONFIGURAÇÕES ATUAIS