Public Policies and ethnic-racial relations: reflections about a shared teaching experience at Universidade Federal do Sul da Bahia

Authors

DOI:

https://doi.org/10.14393/REPOD-v9n3a2020-57855

Keywords:

Public Policies, Ethnic-racial relations, Shared teaching

Abstract

This paper presents the authors’ reflections about their shared teaching experience on the Curricular Component Public Policies and ethnic-racial relations (Postgraduate Program on Teaching and Ethnic-racial relations, Universidade Federal do Sul da Bahia). It discusses the main dilemma and challenges faced, presenting methodological choices and theoretical references regarding public policies, race and ethnicity, considering the educational policies designed to fight against racism. This presentation adopts experience report and bibliographical research. It concludes that shared teaching favoured horizontality, dialogue and reflexivity aimed at studying such relations.

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Author Biographies

Carolina Bessa Ferreira de Oliveira, Universidade Federal do Sul da Bahia - Brasil

Doutora em Educação pela Universidade de São Paulo (USP). Professora Adjunta na Universidade Federal do Sul da Bahia (UFSB).

Lidyane Maria Ferreira de Souza, Universidade Federal do Sul da Bahia - Brasil

Doutora em Direito e Ciências Políticas e Sociais - Direitos Fundamentais na Sociedade Global, Università di Camerino (UNICAM). Professora Adjunta na Universidade Federal do Sul da Bahia (UFSB).

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Published

2020-10-24

How to Cite

OLIVEIRA, C. B. F. de .; SOUZA, . L. M. F. de . Public Policies and ethnic-racial relations: reflections about a shared teaching experience at Universidade Federal do Sul da Bahia. Revista Educação e Políticas em Debate, [S. l.], v. 9, n. 3, p. 655–671, 2020. DOI: 10.14393/REPOD-v9n3a2020-57855. Disponível em: https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/57855. Acesso em: 27 jul. 2024.

Issue

Section

Dossiê: Políticas educacionais de igualdade racial concepções, reflexões e plur