The regulation of the New Fundeb law: challenges and perspectives

Authors

DOI:

https://doi.org/10.14393/REPOD-v10n1a2021-57788

Keywords:

Basic education, Financing of Education, New Fundeb

Abstract

The article aims to analyze the challenges and perspectives of the regulation of Novo FUNDEB, in PL no. 4372/2020 and PL no. 4519/2020; to present the main achievements foreseen by the Novo Fundeb policy contained in the current EC 108/2020 and identify the main difficulties and potentialities that have been emerging in the regulation of the law. The study has a qualitative approach, through documentary research of primary sources and central bibliographic references Carreira e Pinto (2007), Ximenes and Pinto (2019), Freitas (2020). The results inform that society needs to be vigilant to the regulatory process of the Novo Fundeb, which needs to be detailed in an agenda of struggles, in order to be able to materialize.

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Author Biographies

Marina Gleika Felipe Soares, Universidade Estadual do Piauí - Brasil

Doutoranda em Educação pela Universidade de São Paulo (USP). Professora Assistente da universidade Estadual do Piauí (UESPI).

Samara de Oliveira Silva, Universidade Estadual do Piauí - Brasil

Doutora em Educação pela Universidade Estadual de Campinas (Unicamp). Professora Adjunta da Universidade Estadual do Piauí (UESPI).

Lucine Rodrigues Vasconcelos Borges de Almeida, Secretaria da Educação do Estado do Piauí-SEDUC/PI - Brasil

Mestranda em Educação pela Universidade Federal do Piauí (UFPI). Professora da Secretaria Estadual de Educação–Seduc/PI.

Lucineide Maria dos Santos Soares, Universidade Estadual do Piauí - Brasil

Doutora em Educação pela Universidade de São Paulo (USP). Professora Adjunta da Universidade Estadual do Piauí (UESPI).

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Published

2021-03-12

How to Cite

SOARES, M. G. F.; SILVA, S. de O.; ALMEIDA, L. R. V. B. de; SOARES, L. M. dos S. . The regulation of the New Fundeb law: challenges and perspectives. Revista Educação e Políticas em Debate, [S. l.], v. 10, n. 1, p. 299–315, 2021. DOI: 10.14393/REPOD-v10n1a2021-57788. Disponível em: https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/57788. Acesso em: 25 nov. 2024.

Issue

Section

Dossiê: Financiamento da Educação Básica e a política de fundos