Interview: The centrality of evaluation in the current context and the quality dilemma of public schools: limits, chall

Authors

DOI:

https://doi.org/10.14393/REPOD-v9n2a2020-56040

Keywords:

Evaluation, Public school, Social quality

Abstract

This interview reflects on the multidimensionality of the evaluation and its centrality for the consolidation of the quality of the public school. The interviewee's relevant experience in this field of knowledge brings elements that make it possible to understand the theme with regard to the evaluation paradoxes; the relationship between evaluation and quality; the positioning of education professionals in relation to these policies; the limits and challenges for the realization of quality education; the counter-regulation movements and the propositional dialogue for evaluation. It also tensions the current pandemic context and points out alternatives for a socially referenced assessment.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Maria Simone Ferraz Pereira, Universidade Federal de Uberlândia - UFU - Minas Gerais - Brasil

Doutora e Mestre em Educação pela Unicamp. Professora da Faculdade de Educação da Universidade Federal de Uberlândia, com atuação na graduação e na Pós - graduação, membro da linha Estado, Política e Gestão da Educação.

Lucia de Fatima Valente, Universidade Federal de Uberlândia - UFU - Minas Gerais - Brasil

Doutora e Mestre em Educação pela UFU. Professora da Faculdade de Educação da Universidade Federal de Uberlândia, com atuação na graduação e na Pós - graduação, membro da linha Estado, Política e Gestão da Educação.

Published

2020-07-11

How to Cite

PEREIRA, M. S. F. .; VALENTE, L. de F. . Interview: The centrality of evaluation in the current context and the quality dilemma of public schools: limits, chall . Revista Educação e Políticas em Debate, [S. l.], v. 9, n. 2, p. 275–286, 2020. DOI: 10.14393/REPOD-v9n2a2020-56040. Disponível em: https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/56040. Acesso em: 22 dec. 2024.

Issue

Section

Dossiê: Políticas de avaliação externa e a questão da qualidade da educação no