The More Literacy Program (PMALFA) in the meantime from 2018 to 2020

Authors

DOI:

https://doi.org/10.14393/REPOD-v10n2a2021-60193

Keywords:

Reading, Writing, Training, Literacy policies

Abstract

The text presents part of the research that investigated the More Literacy Program (PMALFA), seeking to analyze the concept of literacy supported in the program, as well as the focus given in the Brazilian researches which had the purpose of studying the so called program. In a qualitative, exploratory and descriptive approach, the study had the documental analysis of the manual operational's pedagogical guidance system and monitoring of PMALFA and the survey of theses and dissertations supported in post-graduation programs in Brazil and articles in Brazilian journals. The results indicate a precariousness education, as well as a superficial and reductionist view of  learning process of reading and writing.

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Author Biographies

Elizania Bruno Prado da Silva, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul - Brasil

Licenciada em Pedagogia pela Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS), Câmpus do Pantanal (CPAN).

Eliane Damasceno da Silva, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul - Brasil

[1]Mestranda do Programa de Pós-graduação em Educação da Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS), Câmpus do Pantanal (CPAN). Professora coordenadora da Prefeitura de Corumbá, MS.

Márcia Regina do Nascimento Sambugari, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul - Brasil

Doutora em Educação pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP). Professora Associada da Universidade Federal do Mato Grosso do Sul (UFMS), Câmpus do Pantanal (CPAN).

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Published

2021-07-21

How to Cite

SILVA, E. B. P. da; SILVA, E. D. da .; SAMBUGARI, M. R. do N. . The More Literacy Program (PMALFA) in the meantime from 2018 to 2020. Revista Educação e Políticas em Debate, [S. l.], v. 10, n. 2, p. 733–749, 2021. DOI: 10.14393/REPOD-v10n2a2021-60193. Disponível em: https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/60193. Acesso em: 23 dec. 2024.

Issue

Section

Dossiê Diálogos sobre alfabetização: das políticas públicas ao cotidiano escolar