Relative effectivenenss in the management of education resources: an analyisys of the initial and continued formation at Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia da Bahia

Authors

DOI:

https://doi.org/10.14393/REPOD.issn.2238-8346.v7n3a2018-05

Keywords:

Efficiency, Public resources, Education, IFBA

Abstract

It was analyzed the relative efficiency of IFBA's campi as the main purpose of this research. In addition define the efficiencies in offering initial and continuing training courses and make recommendations for the improvement in the efficiency of the units analyzed. The analysis method applied is the quantitative one, by means of Data Envelopment Analysis. It analyzes only 6 IFBA campi and establishes an efficiency ranking. The results evinced the existence of significant efficiency imbalance between units. They pointed to the need to increase the number of graduates of the courses in order to reach the level of Eunápolis campi which is at the efficiency frontier. 

 

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Author Biographies

Fábio Lemos Mota, Universidade Federal da Bahia - UFBA - Bahia - Brasil

Mestre em Administração pela Universidade Federal da Bahia (UFBA).

Roberto Brazileiro Paixão, Universidade Federal da Bahia - UFBA - Bahia - Brasil

Doutor em Administração pela Universidade Federal da Bahia (UFBA). Professor da Escola de Administração
da UFBA, atuando na graduação e na pós-graduação stricto sensu.

Adriana Omena Santos, Universidade Federal de Uberlândia - UFU - Minas Gerais - Brasil

Doutora em Ciências da Comunicação, professora permanente no Programa de Pós-graduação em Educação e
no Programa de Pós-graduação em Tecnologias, Comunicação e Educação, Universidade Federal de
Uberlândia (UFU).

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Published

2018-12-21

How to Cite

MOTA, F. L.; PAIXÃO, R. B.; SANTOS, A. O. Relative effectivenenss in the management of education resources: an analyisys of the initial and continued formation at Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia da Bahia. Revista Educação e Políticas em Debate, [S. l.], v. 7, n. 3, p. 409–418, 2018. DOI: 10.14393/REPOD.issn.2238-8346.v7n3a2018-05. Disponível em: https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/47523. Acesso em: 26 nov. 2024.

Issue

Section

Dossiê: Formação inicial e continuada de profissionais da educação: vieses políticos necessários