Rural education: the integrated knowledges in sciences and mathematics teaching

Authors

DOI:

https://doi.org/10.14393/REPOD.issn.2238-8346.v7n1a2018-08

Keywords:

Rural Education, Science and Mathematics Teaching, Agroecology

Abstract

This paper, a qualitative research, is inserted in the field of rural education and was developed at Santo Inácio Ranchinho settlement, located in Campo Florido/MG city. It aimed to know the concepts about rural education, teaching and school, in the vision of two people that lives there. The immersion was established from the visit to the settlement and the realization of semi structured interviews. As a product generated from the initial mapping, an intervention in the teaching-learning process is proposed through the construction of an agroecological garden. The data revealed a struggle of these people for rural education that recognizes their values, culture and knowledge.

 

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Author Biographies

Patrícia Ferreira dos Santos, Universidade Federal do Triângulo Mineiro - UFTM - Minas Gerais - Brasil

Mestra em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal do Triângulo Mineiro (PPGE/UFTM)

Diego dos Santos Leon, Universidade Federal do Triângulo Mineiro - UFTM - Minas Gerais - Brasil

Mestre em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal do Triângulo Mineiro (PPGE/UFTM)

Danilo Seithi Kato, Universidade Federal do Triângulo Mineiro - UFTM - Minas Gerais - Brasil

Doutor em Educação Escolar (UNESP). Professor do Departamento de Educação em Ciências da Natureza, Matemática e Tecnologias (DECMT), no Curso de Licenciatura em Educação do Campo.

Daniel Fernando Bovolenta Ovigli, Universidade Federal do Triângulo Mineiro - UFTM - Minas Gerais - Brasil

Doutor em Educação para a Ciência (UNESP/Bauru). Professor do Departamento de Educação em Ciências da Natureza, Matemática e Tecnologias (DECMT), vinculado ao Instituto de Ciências Exatas, Naturais e Educação (ICENE).

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Published

2018-04-30

How to Cite

SANTOS, P. F. dos; LEON, D. dos S.; KATO, D. S.; OVIGLI, D. F. B. Rural education: the integrated knowledges in sciences and mathematics teaching. Revista Educação e Políticas em Debate, [S. l.], v. 7, n. 1, p. 95–112, 2018. DOI: 10.14393/REPOD.issn.2238-8346.v7n1a2018-08. Disponível em: https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/47047. Acesso em: 6 oct. 2024.

Issue

Section

Dossiê: Políticas de Educação do Campo