Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Olhares & Trilhas
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 22 No. 3 (2020): NÚMERO ATEMÁTICO
Vol. 22 No. 3 (2020): NÚMERO ATEMÁTICO
Published:
2020-12-15
Expediente
Expediente
346-456
pdf (Portuguese)
Edição completa
Edição Completa
Conselho Editorial (Author)
346-456
pdf (Portuguese)
Artigos
Formal e-mails
the very difficult ones for university students
Annarita Miglietta (Author)
351-362
pdf
La pereza febril en la Educación Matemática concebida desde Michel Foucault
Milagros Elena Rodriguez (Author)
363-380
pdf (Spanish)
Perception of high school students from a public school in Espírito Santo about teaching Biology
desires and realities
Fernanda Tesch Coelho, Érica Duarte Silva, Juliana Castro Monteiro Pirovani (Author)
381-402
PDF (Portuguese)
Science fair and knowledge: a teacher's view of the contributions from science education at basic education
VANESSA CANDITO CANDITO, Carolina Braz Carlan Rodrigues, Karla Mendonça Menezes (Author)
403-417
pdf (Portuguese)
Alfabetização Científica e Tecnológica na formação do cidadão
Uma proposta de ensino de Língua Portuguesa para o estudante do Ensino Médio
CÁSSIA SANTOS TEIXEIRA, Rogério José Schuck Schuck (Author)
418-432
pdf (Portuguese)
Ensaio
Os “musickings”, por Small, e questões para a Educação Musical
Uliana Ferlim (Author)
433-445
pdf (Portuguese)
Notas sobre as interfaces teóricas de Marx e Gramsci para a educação
Caio Corrêa Derossi (Author)
446-456
pdf (Portuguese)
Interdisciplinaridade, transversalidade e tecnologia
diálogo sobre a prática pedagógica na educação física escolar
Joao Paulo Oliveira Faria, Geórgia Regina Rodrigues Gomes (Author)
457-469
pdf (Portuguese)
Language
English
Español
Português
Make a Submission
Make a Submission
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Keywords
A construção da identidade da criança na Educação infantil numa perspectiva histórico-cultural
38
Reading and Writing in Early Childhood Education Project – LEEI (2013-2023) : an analysis in three moments
31
Um breve histórico da alfabetização no Brasil: alguns apontamentos sobre políticas e métodos
30
Continuing education of literacy teachers: challenges, knowledge and teaching practice
20
A etimologia de alguns vocabulários referentes à educação
19