RECREATIONAL RACISM IN EDUCATIONAL ENVIRONMENTS: REPORTS FROM BLACK EDUCATORS
DOI:
https://doi.org/10.14393/RCG2510172668Keywords:
Education, Racism, TeachersAbstract
Racism is a phenomenon that encompasses all areas of society, including education. Therefore, global society must fight incessantly to combat it. This research aimed to discuss how recreational racism affects the experiences and existence of black teachers in educational environments. To this end, qualitative research was used and, as a methodological procedure, a literature review was carried out on the concepts used in the research, followed by the organization of a questionnaire, answered by 13 black teachers working in educational institutions in the municipality of Londrina, state of Paraná. Our findings indicate that the manifestations of recreational racism in teaching environments persist, and even black teachers who have achieved social ascension are not immune to this oppression.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Guilherme Felipe Ramos, Margarida de Cássia Campos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos: a) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional. b) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado. c) Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.