MULTIPLE SCALES PERSPECTIVES ON NATURE-SOCIETY RELATION: AN ESSAY ABOUT YOUR THEORETICAL-METHODOLOGICAL CHALLENGES
DOI:
https://doi.org/10.14393/RCG238859602Keywords:
Geografic scales, Nature-society relation, Geographical spaceAbstract
The problematization about scale issue on Geography linked, mainly with representation issues, from its connection with the cartographic scale and its role in the apprehension of geographical space dynamics, demonstrate the importance of an in-depth study of the theme. In this context, the present paper has searched to approach considerations about geographic scales incorporating a debate on movement-space issues, from scales as social construction and interrelationship between scales. These contributions worked as bases to elaborate a schema-synthesis that aims to work with multiescalarity on geographical space apprehension, understood through the dialectical relations of nature and society dynamic. This approach allowed articulate the reproduction process of geographical space with the movement of spatial differentiation as a synthesis of space configurations of nature and society, considering these moment apprehension and its contradictions through a multiscale perspective.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Jéssica de Sousa Baldassarini
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos: a) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional. b) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado. c) Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.