GEOTRAIL: ENVIRONMENTAL INTERPRETATION IN THE DEVELOPMENT OF EDUCATIONAL ACTION ON GEODIVERSITY
DOI:
https://doi.org/10.14393/RCG238758367Keywords:
Geotourism, Geoecology, Geographical diversity, Interpretative trailsAbstract
This study presents a proposal for educational activity and means of environmental interpretation for the trails, integrating the principles of geodiversity. It is one of the possibilities for planning the use, based on the assessment of the landscape in the integrated perspective of geoecology, which can even contribute to the preservation of local geographic diversity. The work was carried out at the Museum of Natural History and Botanical Garden (MHNJB) at UFMG, based on the practical application of the survey results and spatial analysis of various landscape elements. Therefore, the integrated geofactors analysis, associated with the cartography of the landscape, allowed the formulation of a route, and geoecological profile, for an interpretative trail with the topic geodiversity, called geotrail, allowing a range of interpretative themes to be applied. The application of geoecology demonstrated how the environmental interpretation in tracks, mainly in protected areas, is an important educational and scientific tool for Geography.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Gladson de Oliveira, Fábio Soares de Oliveira, Alexa Carmo Testi Moreira
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos: a) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional. b) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado. c) Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.