TERRITORY, SOCIOTERITORIAL MOVEMENTS AND RURAL EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.14393/RCG206941199Keywords:
Amazon., Peasantry., Territory., Territoriality., Conflictuality.Abstract
The article in question consists of a theoretical reflection that has been developed in the dissertation of master on the socioterritorial movements of the countryside and in the Agrarian Question in the Amazon. We aim at a reflection on the territorial category, as a totality that composes the manifested conflictuality in multiple dimensions and scales, and the unfolding of this in the concept of socioterritorial movements as a seminal geographic methodological theoretical instrument to understand the conflicts in the bosom of the peasant struggles for rights that enable a life with more dignity in the agrarian space. Among these struggles we highlight the Rural Education as an element that contains and is contained in the peasant territory producing and reproducing its territorialities and way of life revealing its indispensability for resistance and recreation of the peasantry.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos: a) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional. b) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado. c) Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.