Developmental learning in the training system for specialists in professions in the field of Socionomy

Main Article Content

Yuri Mikhailovich Shvalb

Abstract

The article examines the problem of transferring and expanding the possibilities of applying the principles and didactics of developmental learning beyond the borders of not only primary school, but all school education. It has been proven that the logical structure of the processes of formulating and solving study tasks, developed by V.V. Repkin, is in line with the competency-based approach in practice-oriented education systems. The possibility of implementing developmental learning didactics in the professional training of psychologists and social workers in higher education institutions is shown.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Shvalb, Y. M. (2023). Developmental learning in the training system for specialists in professions in the field of Socionomy. Obutchénie. Revista De Didática E Psicologia Pedagógica, 7(1), 1–22. https://doi.org/10.14393/OBv7n1.a2023-71009
Section
DOSSIÊ - AS CONTRIBUIÇÕES DA OBRA DE V. V. REPKIN PARA PENSAR E DEBATER AS QUESTÕES DA EDUCAÇÃO E DA DIDÁTICA

References

DAVIDOV, V.V. Problemas da aprendizagem desenvolvimental: experiência de pesquisa psicológica teórica e experimental. Moscou: Pedagogia, 1986, 240 p.

DUSAVITSKII, A.K. Educação desenvolvimental: teoria e prática. Artigos. Kharkov: 2002, 146 p.

FOUCAULT, M. O nascimento da clínica. Moscou: Editora “Projeto Acadêmico”, 2014, 187 p.

FROLOVA, I. T. (Ed.). Dicionário Filosófico. 7ª ed. Revisada. Moscou: República, 2001, 719 p.

MASHBITS, E. I. Fundamentos psicológicos para a gestão da gestão da atividade de estudo. Kiev: Escola Vishcha, 1987, 224 p.

REPKIN, V.V., REPKINA, N.V. Modelo teórico da aprendizagem desenvolvimental. In: PUENTES, R. V.; LONGAREZI, A, M. (Orgs.). Ensino desenvolvimental: sistema Elkonin-Davidov-Repkin. Campinas: Mercado de Letras; Uberlândia: Edufu, 2019, p. 27-73.

REPKIN, V.V.; DOROKHINA, V.T. O processo de aceitação da tarefa na atividade de estudo. In: Teoria dos problemas e formas de os resolver. Kiev, 1973, p. 34-41.

REPKIN; V. V.; REPKINA, N. V. Aprendizagem desenvolvimental: teoria e prática. Artigos. Tomsk: Peleng, 1997, 288 p.

SHCHEDROVITSKY, G. P. Sobre os princípios iniciais da análise da formação e desenvolvimento no quadro da teoria da actividade. In: SHCHEDROVITSKY, G.P. Trabalhos selecionados. Moscou: Cult. Polit., 1995, p. 197-227.

SHVALB, Yuri Mikhailovich. Modelo psicológico de estabelecimento de objetivo. Kiev: Stylos, 1997, 240 p.