Educação Popular no Brasil e na América Latina

história, epistemologias, práxis e experiências

Authors

DOI:

https://doi.org/10.14393/REP-2023-71161

Keywords:

Educação Popular, ANPEd., Práxis, Epistemologias

Abstract

Este número especial é uma proposição do Grupo de Trabalho 06 – Educação Popular, da Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Educação (ANPEd), organizado por um pesquisador e duas pesquisadoras integrantes de três diferentes Universidades do país. Trazemos à luz um número especial cuja temática é dedicada à comemoração dos 40 anos de história e trajetória do GT 06, profundamente marcada pelo compromisso ético-político de investigadores/as com a democracia e com a qualidade social da educação, em defesa da dignidade humana. 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Tiago Zanquêta de Souza, Universidade de Uberaba

PhD in Education, Federal University of São Carlos, State of São Paulo, Brazil; professor and coordinator of the Postgraduate Program in Education; professor of the Postgraduate Program in Education: teacher training for Basic Education – Master's and Professional Doctorate, both at the University of Uberaba, State of Minas Gerais, Brazil.

Fabiana Rodrigues de Sousa , Universidade São Francisco

PhD in Education from the Federal University of São Carlos, São Paulo, Brazil; post-doctoral internship at the same institution; professor of the Postgraduate Program in Education at Universidade São Francisco, São Paulo, Brazil; deputy leader of the Research Group on Education and Latin American Critical Theories (USF); researcher at the Social Practices and Educational Processes Group (UFSCar).

Valéria Oliveira de Vasconcelos, Universidade do Planalto Catarinense

tPhD in Education, Federal University of São Carlos, State of São Paulo, Brasil; in co-supervision with the University of Salamanca, Spain; post-doctoral internship at the Federal University of São Carlos and the State University of São Paulo, State of São Paulo, Brazil; professor of the Postgraduate Program in Education, University of Planalto Catarinense, Santa Catarina, Brazil.

References

não se aplica

Published

2023-10-18

How to Cite

SOUZA, T. Z. de; SOUSA , F. R. de; VASCONCELOS, V. O. de. Educação Popular no Brasil e na América Latina: história, epistemologias, práxis e experiências. Revista de Educação Popular , Uberlândia, n. Edição Especial, p. 1–9, 2023. DOI: 10.14393/REP-2023-71161. Disponível em: https://seer.ufu.br/index.php/reveducpop/article/view/71161. Acesso em: 21 nov. 2024.