Children´s Literature: using Storyboard That embroidery activities
Main Article Content
Abstract
This article focuses on or uses a digital technology resource for planning evasive individuals in the literature. Thus, methodologically, from a quantitative point of view, of a descriptive character, it counted on the participation of several teachers who are in Early Childhood Education. You are trying to solve this problem: what is the perception of Literature teachers in relation to or through the digital resource Storyboard That, for the planning of evasive individuals? Objectives to discuss the specificities of the use of digital technologies in the encoding and updating process, without supersaturated digital resources. The results that I think the participants approve of or refer to, consider an option for you. We feel insecure in relation to or use of digital technologies, which is necessary due to the need for a large mobilization to update the envelopes, not the educational processes, but which are new digital technologies available directly or indirectly.
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
The published works are the property of their authors, who may make use of them for subsequent publications, always including the original edition (original title, Ensino em Re-Vista, volume, number, pages). All articles in this journal are the sole responsibility of their authors, and no legal responsibility for their content rests with the Journal or EDUFU.
References
BRASIL. Lei de Diretrizes e Bases da Educação Nacional: LDB Lei Federal nº 9394/96. Brasília, 1996.
BRASIL. Lei nº 12.056, de 13 de Outubro de 2009. Disponível em: http://www.planalto.gov.br/ccivil_03/_ato2007-2010/2009/lei/l12056.htm. Acesso em: 24 fev. 2021.
BRASIL . Ministério da Educação. Base Nacional Comum Curricular. Brasília: MEC, SEB, 2017. Disponível em: http://basenacionalcomum.mec.gov.br/. Acesso em: 22 fev. 2021.
BRASIL Ministério da Educação e do Desporto. Secretaria de Educação Fundamental. Diretrizes Curriculares Nacionais da Educação Básica. Brasília: MEC, 2013.
CANDIDO, Antônio. O Direito à Literatura. In: CANDIDO, Antônio. Vários Escritos. 3. ed. São Paulo: Duas Cidades, 1995. p. 235 -263.
COELHO, Nelly Novaes. Literatura Infantil- teoria, análise e didática. 7ª. ed. São Paulo: Moderna, 2020.
GOMES, André Luís; ROMERO, Aurea Maria Moreira; CESAR, Elisabeth Henriques; BARCELLOS, Renata da Silva de. Práticas Avaliativas dos Educadores do CEJLL-NAVE. Política Linguística, Rio de Janeiro, v. 19, n. 1, p. 268-290, jan. 2015. Disponível em: http://www.filologia.org.br/xix_cnlf/cnlf/07/022.pdf. Acesso em: 24 jan. 2021.
LAKATOS, Eva Maria. Fundamentos de Metodologia Científica. 5ª. ed. São Paulo: Atlas, 2003.
LUCKESI, Cipriano Carlos. Avaliação da Aprendizagem Escolar. 19ª. ed. São Paulo: Cortez, 2008.
PISCHETOLA, Magda. Inclusão Digital e Educação: A Nova Cultura da Sala de Aula. Rio de Janeiro: Vozes, 2016.
SAVIANI, Demerval; DUARTE, Newton. A Formação Humana na Perspectiva Histórico-Ontológica. In: DUARTE, Newton; SAVIANI, Demerval. Pedagogia Histórico Crítica e Luta de Classes na Educação Escolar. Campinas: Autores Associados, 2012. p. 13-35.
SOARES, Simária de Jesus; BUENO, Flaviane de Fátima Lima; CALEGARI, Laura Maria; LACERDA, Marcelo de Miranda; DIAS, Renata Flávia Nobre Canela. O uso das Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação no Processo de Ensino- Aprendizagem. Congresso ABED. 2015. Monte Carlos: MG. Disponível em: http://www.abed.org.br/congresso2015/anais/pdf/BD_145.pdf. Acesso em : 24 fev. 2021.
SOUZA, Claudecir Batista dos Santos de; SILVA, Carmém Sidnéia Bonfanti da; SANTOS, Maria do Amparo Fecchio dos. Leitura e Literatura: Obrigação ou Prazer? Revista de Ciências Humanas da UNIPAR. Akrópolis, Umuarama, v.12, nº3, p.187-189, jul. /set. 2004. Disponível em: https://revistas.unipar.br/index.php/akropolis/article/view/420. Acesso em: 24 fev. 2021.
STORYBOARD THAT. Página inicial. Disponível em: https://www.storyboardthat.com/pt. Acesso em: 24 fev. 2021
VASCONCELLOS, Celso dos Santos. Avaliação: Concepção Dialética-Libertadora do Processo de Avaliação Escolar. 16ª. ed. São Paulo: Libertad, 2006.