• Main Navigation
  • Main Content
  • Sidebar
  • Register
  • Login
  • Home
  • About the Journal
  • Editorial Team
  • Current
  • Archives
  • Submissions
  • Impacto
  • Announcements
  • Privacy Statement
  • Contact
  1. Home
  2. Archives
  3. v. 3, n.1 (jan./dez. 1994)

Published: 2010-08-06

Resenhas/Review

WARSCHAUER,Cecília. A Roda e o Registro: uma parceria entre professores, alunos e conhecimento. Rio de Janeiro: Paz e Terra, 1993

Marisilda Sacani Sancevero
PDF (Portuguese)

Articles

Atividades de Ciências: a relação teoria-prática no ensino

Mariley Simões Flória Gouveia
PDF (Portuguese)

A Criança, seu Corpo, suas Idéias

Sylvia Helena Dos Santos Rabello
PDF (Portuguese)

Orgãos dos Sentidos: uma metodologia alternativa de ensino

Antônio Carlos R. De Amorim/ Graça Aparecida Ciccillini/ Jorge Megid Neto
PDF (Portuguese)

Livros Didácticos de Estudos Sociais: um perfil da produção brasileira

Elza Nadai/Léo Stampacchio/Selva Guimar Guimarães Fonseca/Valéria Trevizani Burla de Aguiar
PDF (Portuguese)

A História Do Pensamento Geográfico e a Construção da Consciência Espacial do Educando

Vilmar José Borges
PDF (Portuguese)

Arte e Cultura e Universidade: uma experiência utópica

Lucimar Bello Pereira Frange
PDF (Portuguese)

Refletindo sobre a Interdisciplinaridade

Cecília Warschauer
PDF (Portuguese)

Ensino e Avaliação

Rosália M. R. De Aragão
PDF (Portuguese)

Baixar revista completa.

Ensino em Re-Vista.
PDF (Portuguese)

Leitura: repesando nossa prática

Dámaris Naim Marquez
PDF (Portuguese)

Quadrado Mágico: curiosidades e desafios

Mário Magnusson Júnior
PDF (Portuguese)

"O Sangue que Passa no Pé é o Mesmo que Passa na Cabeça?"

Odete Cristina Cardoso Dutra
PDF (Portuguese)

Language

  • English
  • Español
  • Português

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Make a Submission

Make a Submission

Keywords

 Licença Creative Commons This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License. 

E-ISSN: 1983-1730 (electronic version)

DOI: https://doi.org/10.14393/ER

Qualis/Capes: B2 in Education / A2 in Education  (Qualis/Capes, 2013-2016) - A3 in Education (Qualis/Capes, 2019)

Index:  

  • Directory
  • BASE - Bielefeld Academic Search Engine
  • CLASE - Bibliographical data base of social sciences and humanities journals - Universidad Nacional Autónoma de México
  • Diadorim - Directory of Editorial Policies of Brazilian Scientific Journals
  • DOAJ - Directory of Open Access Journals
  • Educ@ - Publicação Online de Educação - Metodologia Scielo - Fundação Carlos Chagas
  • Latindex – Regional Online Information System for Scientific Journals of Latin America, the Caribbean, Spain and Portugal
  • REDIB – Red Iberoamericana de Innovación y Conocimiento Científico
  • Sumários.org - Brazilian Magazine Summaries
  •  
  • Metrics
  • CIRC - Integrated Classification of Scientific Journals
  • Google Scholar
  • MIAR - Information Matrix for the Analysis of Journals
  •  
  • Catalogs
  • Iberoamerican News
  • BBE – Brazilian Bibliography of Education (Cibec/INEP/MEC)
  • ERIH PLUS - European Reference Index for the Humanities and the Social Sciences
  • EZB - Elektronische Zeitschriftenbibliothek/Electronic Journals Library
  • Icap – Shared Index of Journal Articles - Pergamum Base
  • J4F - Journals for Free
  • JournalSeek
  • LivRe - Free access journals
  • Journals from Minas
  • CAPES/MEC Journals Portal
  • WorldCat

logoibict.png — Português (Brasil)      Resultado de imagem para crossref                                      

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.