GEOGRAPHY AND VIRTUAL FIELDWORK: TEACHING AND LEARNING PROCESS IN TIMES OF THE COVID-19 PANDEMIC
DOI:
https://doi.org/10.14393/RCG249365050Keywords:
Fieldwork, Pandemic, Environmental Geomorphology, Teacher Training, Montes Claros/MGAbstract
The objective of this work is to briefly present the experience of the virtual fieldwork carried out in the year 2020, from the proposal of the Environmental Geomorphology discipline, of the in Geography degree, of a State University located in the Minas Gerais state. For this purpose, a bibliographic review and presentation of an experience report were used as methodology. As a result, we found that the areas studied have a certain degree of degradation, which require strategic planning for the preservation and maintenance of their natural resources. And that even in times of reclusion, due to the Covid-19 pandemic, it is possible to carry out geographical fieldwork remotely, since such activity is essential for teacher training.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Vanessa Tamiris Rodrigues Rocha, Brenda Soares Ribeiro , Felipe Maurício Pereira de Jesus, Samuel Carlos Santos Marques, Rahyan Carvalho Alves
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos: a) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional. b) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado. c) Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.