EDUCATIONAL PRATICE IN GEOGRAPHY: BUILDING AN ALTERNATIVE CURVIMETER
DOI:
https://doi.org/10.14393/RCG113516030Keywords:
Curvimeter, Cartography, Scale, MeasurementAbstract
The use of the curvimeter came from the necessity of evaluating the distance of a road course on a map during classroom exercises. Since such a device is quite expensive, a reel used to mark fabrics was bought in a retail store. A full rotation of the reel was also measured in order to calculate its circumference. The reel, transformed into a curvimeter, could then be used to measure curvilinear paths like any regular ruler. At that point, the students started a series of experiments and comparisons using an actual standard curvimeter to evaluate the degree of accuracy of the reel-made
curvimeter.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 Erico Anderson de Oliveira, Rosália Caldas S. de Oliveira
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos: a) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional. b) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado. c) Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.