UNEQUAL TIMES IN MOBILITY: SLOW MEN AND WOMEN IN THE METROPOLIS OF SÃO PAULO
DOI:
https://doi.org/10.14393/RCG249566803Keywords:
Mobility, Unequal Times, Slow Men, PeripheriesAbstract
One of the striking problems of the metropolis of São Paulo, typical of a peripheral country like Brazil, is the inequality in the commuting times in everyday mobility. Thus, the objective of this paper is to understand the unequal times in everyday mobility from the perspective of slow men and women in the metropolis of São Paulo. The methodology is based on an empirical analysis of the theoretical-philosophical proposition of Milton Santos' slow men, from a quantitative and qualitative approach. For the first, we used microdata from the Origin and Destination survey of the São Paulo Metro from the years 1997, 2007 and 2017. The qualitative approach was based on the reports of research participants in collaborative digital mapping workshops, about the experiences and experience of residents of the periphery in the daily mobility. Slow men and women are ordinary people, residents of the poor peripheries of the metropolis of São Paulo, who reflect on their condition when crossing the city to work in precarious public transport.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Ricardo Barbosa da Silva

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos: a) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional. b) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado. c) Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.




