PADRÕES DE VIAGENS INTRAURBANAS PARA O TRABALHO E ESTABELECIMENTOS EDUCACIONAIS: EVIDÊNCIAS A PARTIR DO ESTUDO DE CASO DE UBERLÂNDIA - MG
DOI:
https://doi.org/10.14393/RCG217857702Keywords:
Urban Mobility, Means of Transportation, Trip Behavior, Work. SchooLAbstract
This article aims to analyze travel patterns considering, from housing, commuting to work and educational establishments. It seeks to find out the distances covered, and the means of transport in the city of Uberlândia, MG. For this, questionnaires were applied, later inserted in a georeferenced database to calculate distances and use statistical software for data analysis. The results showed that the greater the family income and education level, the greater the choice for the individual car. The data also shows a constant and widespread expansion of individual motorized transport through applications, mainly in the 19-29 age group. The work also shows that cars or motorcycles are the most used means of transport for work trips and trips to school by the male gender. For trips to school by the female gender, the means of transport are more diverse and combined. Based on the analyzes developed, it is expected to contribute to urban planning decisions and the formulation of public transport policies. It is also expected to contribute to mitigating the impacts caused by daily commuting, derived from trips to work and education.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos: a) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional. b) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado. c) Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.




