Kant and education influence on politics and on the idea of a perpetual peace

Authors

  • João Paulo Martins Federal University of Alfenas
  • Marcos Roberto de Faria Federal University of Alfenas

DOI:

https://doi.org/10.14393/rep-v18n22019-47101

Keywords:

Kant, Education, Ethic, Perpetual peace

Abstract

This article aims to reflect on education from the thinking of the German philosopher Immanuel Kant (1724-1804). The main purpose of this article is to present Kant’s thinking about education in its relation with the idea of perpetual peace. By doing so, we figure out the education proposed by Kant plays an important role on individuals’ moral constitution and there is soon an impact on social formation, contributing positively on the realization process of a cosmopolitan world order and consequent achievement of a perpetual peace.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

João Paulo Martins, Federal University of Alfenas

Master in Education, Federal University of Alfenas, State of Minas Gerais, Brazil.

Marcos Roberto de Faria, Federal University of Alfenas

PhD in Education, Pontifical Catholic University of São Paulo, State of São Paulo, Brazil, with a sandwich internship at Università Degli Studi di Udine, Italy; associate professor at the Federal University of Alfenas, State of Minas Gerais, Brazil.

References

CUNHA, B. L. A gênese da ética de Kant: o desenvolvimento moral pré-crítico em sua relação com a teodiceia. 2016. 280 f. Tese (Doutorado em Filosofia) – Programa de pós graduação em filosofia, Universidade Federal de Minas Gerais, Belo Horizonte, 2016.

KANT, I. Crítica da Razão Pura. Tradução de Valério Rohden e de Udo Baldur Moosburguer. São Paulo: Nova Cultura; 2001.

KANT, I. Fundamentação da metafísica dos costumes. Tradução de Paulo Quintela. Lisboa: Edições 70, 2007.

KANT, I. Ideia de uma história universal de um ponto de vista cosmopolita. Tradução de Artur Morão. São Paulo: Lusosofia Press, 2013.

KANT, I. Lições de ética. Tradução de Bruno Leonardo Cunha e Charles Feldhaus. São Paulo: Unesp, 2018.

KANT, I. O conflito das faculdades. Tradução de Artur Morão. Lisboa: Edições 70, 1983.

KANT, I. Para a paz perpétua. Tradução de Bárbara Kristensen. Galiza: Igesip, 2006.

KANT, I. Que significa orientar-se no pensamento? Resposta à pergunta: o que é esclarecimento? In: KANT, I. Textos seletos. Tradução de Floriano de Sousa Fernandes. Petrópolis: Vozes, 1985. p. 70-116.

KANT, I. Sobre a pedagogia. 3. ed. Tradução de Francisco Cock Fontanella. Piracicaba: Editora Unimep, 2002.

Published

2019-10-15

How to Cite

MARTINS, J. P.; FARIA, M. R. de. Kant and education influence on politics and on the idea of a perpetual peace. Revista de Educação Popular, Uberlândia, v. 18, n. 2, p. 43–58, 2019. DOI: 10.14393/rep-v18n22019-47101. Disponível em: https://seer.ufu.br/index.php/reveducpop/article/view/47101. Acesso em: 23 jul. 2024.