A educação do campo e os desafios para uma educação infantil do campo

uma trajetória nas/das leis e nas/das lutas

Authors

  • Thiago Roniere Rebouças Tavares Universidade Federal do Rio de Janeiro
  • Geralda Maria de Bem

DOI:

https://doi.org/10.14393/rep-v17n32018-art11

Keywords:

Geography Teaching, Infantile Education of the Field, Legislation

Abstract

The purpose of this text is to outline the course that has made the proposal for Countryside Education for Children. In this way, we draw attention to historical milestones that indicate this trajectory, from the absence of the educational process in the agrarian space, through the offer of rural education, its critics, the debate to elaborate a Field Education and its children’s pedagogical specificity. We used as methodological procedure the bibliographic research, studying the authors: Caldart (2008, 1997), Fernandes (1999, 2006) Silva (2012), as well as the Operational Guidelines for Basic Education in the Field Schools, among other documents and authors.

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Author Biographies

Thiago Roniere Rebouças Tavares, Universidade Federal do Rio de Janeiro

Doutorando em Geografia na Universidade Federal do Rio de Janeiro, Brasil; professor substituto na mesma instituição.

Geralda Maria de Bem

Rede Municipal de Ensino de Pau dos Ferros, Rio Grande do Norte,

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Published

2019-01-15

How to Cite

TAVARES, T. R. R. .; BEM, G. M. de . A educação do campo e os desafios para uma educação infantil do campo : uma trajetória nas/das leis e nas/das lutas. Revista de Educação Popular , Uberlândia, v. 17, n. 3, p. 154–167, 2019. DOI: 10.14393/rep-v17n32018-art11. Disponível em: https://seer.ufu.br/index.php/reveducpop/article/view/43051. Acesso em: 22 nov. 2024.

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